به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آئین افتتاح اولین بیمارستان رضوانشهر گفت: این پروژه عظیم در واقع هدیه نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر امید به مردم این شهرستان می باشد.
پروژه اولین بیمارستان رضوانشهر از سال 1390، در زمینی به مساحت یک هکتار در سه طبقه با ظرفیت 32 تختخواب شامل امکانات اورژانس، رادیولوژی، دیالیز، آزمایشگاه، CCU ، ICU ، درمانگاه قلب، زایمان، مردان، کودکان، جراحی، داروخانه و ... است که برای ساخت و تکمیل این پروژه عظیم تا کنون بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
با بهره برداری از این مرکز درمانی، برای 70 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومترمربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
مراسم افتتاح همزمان شش طرح بزرگ بهداشتی و درمانی شهرستان های رشت، رضوانشهر و آستارا، با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس در آستارا انجام شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا حضور داشت و گزارشی از این طرح ها به رئیس جمهوری ارائه کرد.
در جریان سفر امروز (پنجشنبه) رئیس جمهوری به استان گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
7293 / 2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.