جلال دیانسایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 9 هزار و 336مسافر تردد کننده در مرز آستارا، سه هزار و 973 گردشگر، خارجی بوده و این گردشگران از کشورهای آسیای میانه و به طور عمده از جمهوری آذربایجان هستند و در روزهای 28، 29 و 30 اسفندماه از مرز زمینی آستارا تردد کرده اند.
وی اضافه کرد: در روزهای یاد شده 2 هزار و 54 گردشگر خارجی از مرز آستارا به کشور وارد، یک هزار و 919 گردشگر خارجی از این مرز خارج و 203 مسافر ایرانی وارد کشور و پنج هزار و 160 مسافر ایرانی از کشور خارج شده است.
دیانسایی با بیان اینکه مقصد نهایی بیشتر مسافران ایرانی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بوده، افزود: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا نیمه فروردین ماه جاری، 15 هزار و 73 گردشگر خارجی از طریق مرز آستارا وارد کشور شده بودند.
بارش پراکنده باران در نخستین روز فروردین نتوانست جلوی سیل ورود گردشگران را به آستارا بگیرد و مسافران در کمپ های اقامتی شهرداری، باغ ملی و پیاده روهای شهر استقرار دارند. بیشتر مسافرانی که قصد سفر به استان های شمال غرب کشور را دارند، سری به بازار ساحلی آستارا می زنند و در ورودی این بازار ترافیک نیمه سنگین وجود دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آستارا گفت: برنامه ریزی برای اسکان، اطلاع رسانی و خدمات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آستارا خوب بوده و در صورت مساعد شدن هوا در روزهای آینده، ورود مسافران به این شهرستان افزایش خواهد یافت.
پردل امیری نژاد اضافه کرد: امسال برای اسکان مسافران نوروزی فرهنگی 191 کلاس درس در 21 مدرسه پیش بینی شده و 18 واحد مسجد نیز برای ارائه خدمات عمومی و ادای فریضه نماز آماده شده است.
آستارا با دارا بودن 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر، 26 واحد پذیرایی بین راهی و 700 مسافر کاشانه در تعطیلات نوروز امسال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.