اسماعیل پورحسن روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هتل ها آپارتمان ها، مهمانپذیرها و خانه مسافرها با بیش از یک هزار و 300تخت اقامتی و نیز شش دفتر اطلاع رسانی و رزرواسیون مسافران در شهرستان وجود دارد که آماده اطلاع رسانی و خدمات دهی هستند.
وی خاطرنشان کرد: این دفاتر در میدان های اصلی و ورودی شهر، دفترچه های راهنما و نقشه شهر را در اختیار مسافران قرار می دهند و علاوه بر آن ساماندهی مسافران را هم برعهده دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری لاهیجان اضافه کرد: این اداره با همکاری شهرداری لاهیجان نسبت به برپایی چادر اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران در کنار دستگاه های دیگر مانند هلال احمر و نیروی انتظامی برای راهنمایی مسافران اقدام کرده که این چادرها در میدان ابریشم ورودی شهر تجمیع شده است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی با بیش از 40غرفه در مکان های دور استخر ، مهمانسرای جهانگردی ، باغ ملی ، باغ تاریخی پرورش گل و گیاه و مجتمع تجاری شهر لاهیجان برای عرضه محصولات لاهیجان و استان گیلان برپاست و تا 15فروردین 96ادامه دارد.
پورحسن با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها در رشته های سفال ، بامبو، گلیم ، معرق و قلاب بافی فعال هستند و نان محلی نیز پخت می کنند، گفت: 28اثر تاریخی مذهبی ثبتی اعم از امام زاده ها، بقاع متبرکه ، مساجد و بناهای تاریخی در لاهیجان وجود دارد.
شهرستان لاهیجان با 168 هزار نفر جمعیت، یکی از شهرهای مهم و گردشگرپذیر گیلان است و در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.