اغلب تولیدکنندگان پوشاک بر مرغوبیت و کیفیت محصولات خود در قیاس با رقبای خارجی اطمینان دارند اما درج برند ایرانی بر تولیدات خود را با توجه به گرایش مردم به اجناس خارجی، خطرپذیری تلقی می کنند و متاسفانه باید از این نگاه و رویه حاکم به عنوان استعمار اقتصادی بیگانه در بازار داخلی یاد کنیم که سایه شوم آن بر تولیدات با کیفیت ما سنگینی می کند.
این نگاه نادرست با گذر سال ها ایجاد شده است اما به لحاظ نداشتن زیربنای فکری و علمی درست، هر آینه امکان فروپاشی دارد و با استفاده از فرصت بازار شب عید عرق شرم برند خارجی را از پیشانی تولید داخلی بزداییم و فریاد بی صدای اجناس وطنی مبنی بر دارا بودن کیفیت لازم را با گوش جان بشنویم و برتری کیفی محصولات داخلی را در مقایسه با انواع خارجی باور کنیم.
مرغوبیت کالای ایرانی منحصر به پوشاک نیست و تعدد کارگاه های خانگی و کارخانه های کوچک و بزرگ اجناس مختلف، دلیلی آشکار بر کیفیت کالاهای ایرانی است اما بازاریابی و سنجش ذائقه و سلیقه خریداران در هدایت مسیر تولید آنها نقشی اساسی ایفا می کند و باید جهت دهی به خرید محصول ایرانی از ناحیه مشتریان صورت بگیرد تا پیشخوان فروشگاه ها و مغازه ها از جولان مارک های خارجی زدوده شود.
در تحقق این امر، مردم بزرگترین نقش و جایگاه را دارند و می توانند با انتخاب و خرید کالاهای با کیفیت ایرانی، علاوه بر ایجاد رقابت در تولید کنندگان داخلی برای ارتقای سطح مرغوبیت کالاهای خود، عزم تولیدکنندگان را در برچیدن برندهای خارجی از محصولات خود جزم کنند و در نهایت با ایجاد رونمایی سراسری کالا و برند ایرانی، تولید ملی از یوغ مارک خارجی آزاد شود.
عشق ایرانیان به وطن خویش به لحاظ باورهای دینی و آموزه های کهن ادبی و تاریخی، با علاقه مندی سایر انسان ها به کشورهای خود تفاوت محتوایی دارد و به یقین با برانگیخته شدن حس وطندوستی ایرانیان، موج کم توجهی و بی توجهی بر کالاهای خارجی در کشور ایجاد خواهد شد و روند آن، در دستیابی به هدف های متعالی اقتصاد مقاومتی، استحکام اقتصاد ملی و رونق تولید داخلی موثر خواهد بود.
بازار شب عید گام نخست این حرکت ملی است و با این شروع مقتدرانه، فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی از حرکت باز نخواهد ایستاد و با ایجاد جنب و جوش پایان ناپذیر در چرخ های تولید داخلی، کشور به کارگاه کالاهای با کیفیت تبدیل خواهد شد و به تدریج با افزایش صادرات، از حجم واردات و وابستگی به تولیدات خارجی کاسته خواهد شد.
برای انتقال نگاه مبارک به کالای ایرانی به نسل های نو، بهتر است موضوع ارجحیت تولید داخلی بر خارجی و ضرورت خرید محصول ایرانی در کتاب های درسی مقطع ابتدایی گنجانده شود و ثمرات خیزش ملی برای احیای کالاهای با کیفیت داخلی در دانشگاه ها بررسی و در پایان نامه های دانشگاهی تبیین شود و با تامین سرمایه در گردش کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی، جبهه و جهاد اقتصادی از سربازان و افسران صف شکن و احیا کننده برند ایرانی خالی نماند.
مسئول دفتر ایرنا در آستارا
7124/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.