امام جمعه آستارا روز دوشنبه در حاشیه این آئین در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بزرگداشت نام و یاد شهدا را نشانگر عزتمندی و اقتدار مردم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل و خون هزاران شهید به این جایگاه رفیع رسیده و گرامیداشت نام و یاد شهدا، تلنگری برای ماست.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه ما در ادامه راه شهدا وظیفه بزرگی برعهده داریم، افزود: بزرگداشت نام و یاد شهدا تکلیفی است که بر عهده ما نهاده شده تا ضمن ادای احترام به آن مردان آسمانی و قرار گرفتن در راه و طریق آنان، مروج خوبی برای انتقال پیام و وصایای شهدا به نسل جدید باشیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، خواستار تلاش همه دلسوزان نظام برای خدمت صادقانه به مردم شد و گفت: باید با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و با اتحاد و همدلی، بتوانیم به توسعه و پیشرفت همه جانبه دست یابیم.
مادران و پدران شهدا با در دست داشتن عکس فرزندان خود در آئین تحویل سال در مزار شهدای آستارا حضور یافته و هم زمان با لحظه تحویل سال، اشک آنها با عطر و گلاب آمیخته شد.
قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا ، قرآن و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بخش هایی این برنامه معنوی بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.