رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه شهروندان و گردشگران بدون توجه به اهمیت رودخانه و تالاب ها، زباله های خشک را در حاشیه آنها رها می کنند.
محمدرضا روشنی افزود: شهروندان طبیعت دوست و گروه های مردم نهاد، حدود پنج تن زباله را از حاشیه رودخانه های مرداب و ویرمونی آستارا جمع آوری کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به ورود انبوه گردشگران در ایام نوروز از نقاط مختلف کشور به شهرستان توریستی آستارا، دوستداران طبیعت شایسته است نسبت به حراست از رودخانه ها همت کنند.
روشنی با اشاره به اینکه بخش عمده حراست از محیط زیست بر عهده شهروندان است، اظهار کرد: بیشترین حجم زباله های مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است و به تدریج در طبیعت یا رودخانه سبب بر هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود.
روشنی ادامه داد: امیدواریم پویش نه به ریختن زباله بتواند نقش موثری را در راستای آگاه سازی مردم به منظور حفاظت از طبیعت در ایام نوروز ایفا کند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دارای 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی، دو تالاب و پنج رشته رودخانه اصلی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.