به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، وحید پورحضرت در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آستارا افزود: زباله های این شهرستان در نزدیکی ساحل دریا دفن می شود و با تولید 12 لیتر شیرابه در هر ثانیه، محیط زیست منطقه را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه مساحت 15 هکتاری محل دفن زباله باید به صورت کامل مجهز به کانال های هدایت شیرابه شود، اضافه کرد: با راه اندازی این کانال ها می توان شیرابه زباله ها را به نقطه ای دور از نوار ساحلی هدایت کرد تا این معضل زیست محیطی بیش از این نگران کننده نباشد.
وی با اشاره به اینکه برپایی بازار هفتگی رو بروی تالاب استیل آستارا زیبنده این منطقه گردشگری نیست، تصریح کرد: دستفروشان این بازار پسماندهای خود را در محدوده تالاب 138 هکتاری استیل آستارا رها می کنند و این امر چهره زشتی به تالاب معروف آستارا بخشیده است.
وی خواستار تلاش مضاعف شهرداری های آستارا و لوندویل در تفکیک زباله از مبدا شد و بیان کرد: بنا بر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، 40 درصد خانوارهای شهر آستارا تحت پوشش تفکیک زباله از مبدا قرار دارند و این طرح در لوندویل اجرایی نشده است.
پورحضرت مدیریت پسماند را توسط شهرداران، بخشداران و دهیاران لازم بر شمرد و اظهار کرد: بایستی اقدام عملیاتی در مدیریت پسماند انجام شود و یکی از راهکارهای مناسب، افزایش شرکت های مجری طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرستان است.
وی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا توسط یک شرکت در آستارا اجرا می شود و با افزایش تعداد این شرکت ها می توان نقاط بیشتری از شهرستان را پوشش داد.
محمد رضا روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این جلسه گفت: با حجم زیاد زباله های تولیدی در شهرستان و کمبود مکان دفن مواجه هستیم و همکاری مردم در عملیاتی کردن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا ضروری است.
در شهرستان آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
این شهرستان با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران با معضل افزایش زباله مواجه است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.