به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد مهدی مظفری عصر چهارشنبه در نشست رسانه ای در فرمانداری آستارا، افزود: پیش ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی از 24 اسفندماه آغاز شده و زمان اصلی ثبت نام داوطلبان از 30 اسفندماه تا ششم فروردین ماه سال آینده است و تمدید نخواهد شد.
وی گفت: پس از انجام پیش ثبت نام، کد رهگیری برای داوطلبان صادر می شود و هر داوطلب باید کد را تا زمان انجام ثبت نام اصلی، نزد خود نگه دارد.
وی ادامه داد: اصل شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار جدید، مدرک تحصیلی کاردانی یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، مدرک دیپلم برای داوطلبان روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت، اصل کارت پایان خدمت وظیفه یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آقایان، اصل گواهی قبول استعفا برای شاغلین موضوع ماده 28 قانون شوراها و اصل گواهی نبود سوء پیشینه مدارکی است که نامزدهای انتخابات شوراها باید ارایه کنند.
مظفری تصریح کرد: مطابق آخرین سرشماری، جمعیت شهر آستارا 51 هزار و 579 نفر و جمعیت شهر لوندویل 11 هزار و 235 نفر است که بر اساس این آمار، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر آستارا، هفت نفر و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر لوندویل، پنج نفر خواهد بود.
وی خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو شد و بیان کرد: حضور هوشمندانه مردم در پای صندوق های رای تمامی معادلات دشمنان را بر هم خواهد زد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، حدود 98.64 درصد مردم این شهرستان مشارکت داشتند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.