معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی هرساله با نزدیک شدن به ایام عید، حریم محورهای مواصلاتی استان به همت راهداران پاکسازی می شود.
محمود ایرانپرست افزود: به همین منظور ، تمامی تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی موجود در محورهای استان که در طول سال در اثر عملیات برفروبی و یا سایر موارد آسیب دیده اند ، قبل از آغاز سفرهای نوروزی نوسازی می شوند.
وی تجهیز راهدارخانه ها، احیای 700 کیلومتر خط کشی ، تعمیر ، نصب و شستشوی علائم ، جمع آوری تابلوهای غیرمجاز ، مرمت گاردریل به طول پنج کیلومتر ، نگهداری سیستم های روشنایی معابر به طول 165 کیلومتر ، نصب 2 هزار و 200 استوانه ایمنی در محورها را از اقدامات این اداره کل در راستای بستر سازی سفرهای ایمن نوروزی عنوان کرد.
ایرانپرست تصریح کرد: همچنین آشکارسازی 97 نقطه پرتصادف ، رنگ آمیزی و آشکارسازی 65 سرعت کاه در محورهای استان ، تجهیز راهدارخانه ها ، نصب و شستشوی بیش از 4 هزار علائم، لکه گیری راه های ارتباطی با بیش از یک هزار و یکصد تن آسفالت گرم و جمع آوری یک هزار و 500 تابلوی غیرمجاز از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده های گیلان در راستای فراهم کردن بستر سفرهای نوروزی ایمن در استان است.
وی همچنین از فعالیت 37 اکیپ گشت راهداری در محورهای استان ایام نوروز خبر داد و گفت: راهداری استان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی می باشند.
گیلان دارای 11 محور شریانی بطول 805 کیلومتر است. بیش از 530 راهدار در جاده های استان بمنظور رفع مشکلات احتمالی مردم در جاده های استان مستقر هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.