رضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهبود خدمات حفاظتی در سایت های تاریخی و میراثی، نیازمند رفع خلأهای قانونی و اجرای قوانین حمایتی است.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش های دریافت شده از سوی ساکنان یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز، بلافاصله مسئول پایگاه حفاظتی شهرستان با اکیپی متشکل از ضابطان قضایی این یگان و ماموران پاسگاه انتظامی منطقه به محل وقوع جرم اعزام شدند.
وی ادامه داد: در جریان عملیات مذکور در صحنه وقوع جرم سرانجام سه تن از حفاران غیرمجاز در حین انجام جرم دستگیر شدند که هر سه متهم پس از تهیه صورت جلسه و تکمیل فرم بازجویی، روانه بازداشتگاه شده اند.
علیزاده تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بهبود خدمات حفاظتی در سایت ها و محوطه های تاریخی، نیازمند اجرای قوانین حمایتی است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم کرده، بر لزوم مشارکت برای حفظ میراث فرهنگی ارزشمند تاکید و اضافه کرد: حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی موجب توسعه گردشگری و حفظ هویت می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین تاکید کرد: اعتبارات مرمت و نگهداری بناهای تاریخی بسیار اندک است و جوابگوی نیاز احیاء و مرمت آثار تاریخی استان نیست.
یک هزار و 50 اثر تاریخی از بین 2 هزار و 300 اثر شناسایی شده میراث فرهنگی استان گیلان، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.