درختان از دیر باز نماد جامع بالندگی، صلابت، بارآوری ، فروتنی و حیات بخشی بودند و روح فرهنگ ایرانی اسلامی نیز همواره با درخت به عنوان نماد برتر حیات عجین بوده تا جایی که از آن به عنوان نماد زندگی یاد می شود.
مدیر روابط عمومی شهرداری بندرانزلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت کاشت درخت و همچنین لزوم توجه به استحکام خانواده به عنوان اساس جامعه پایدار، دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله تالابی انزلی در فراخوانی از زوج های جوانی که در سال 95 ازدواج کرده بودند برای کاشت نهال های مثمر بومی دعوت به عمل آورد.
حامد سمیعی افزود: در این مراسم پر نشاط، 19 نهال از گونه های سیب ، گلابی و آلوچه در محوطه شهرداری کاشته شد و به نام هر زوج پلاک گذاری شد .
وی یاد آور شد : دبیرخانه گلدهی لاله های تالابی همواره در تلاش برای پرهیز ازکاشت نهال های سوزنی برگ غیر بومی و همچنین ترویج کاشت اصولی نهال های سازگار با طبیعت گیلان است.
سمیعی خاطر نشان کرد : حاضران در این مراسم علاوه بر آشنایی مختصر با گونه های بومی گیلان و اهمیت کاشت درخت به عنوان منشا تامین اکسیژن و حفاظت آب در خاک ، با شیوه کاشت اصولی نهال نیز آشنا شدند.
مدیر روابط عمومی شهرداری بندرانزلی همچنین به کاشت افزون بر 50 اصله نهال 'برگ نو' در محل سابق دپوی زباله در غرب شهرستان بندرانزلی اشاره و اظهار کرد: این مراسم نیز به همت شهرداری بندرانزلی و با مشارکت منابع طبیعی ، محیط زیست و جهاد کشاورزی و درراستای احیای این مکان انجام شد.
وی افزود : شهرداری در تلاش است تا در صورت مهیا بودن شرایط لازم در تمام این محوطه درخت بکارد .
از 15 تا 22 اسفندماه، با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از مراکز مهم گردشگری شمال کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.