به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد علی نجفی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه افزود: وجود بقاع متبرکه در استان همه ساله موجب ورود بسیاری از زائرین و دوستداران اهل بیت (ع) به گیلان می شود که می توانیم از این ظرفیت های معنوی در جهت توسعه توریست مذهبی بهره ببریم.
وی با اشاره به فضای معنوی و توام با آرامش بقاع متبرکه تصریح کرد: زائرین همواره در یک فضای آرام از فضای معنوی بقاع متبرکه بهره می برند و این خود پشتوانه مهمی است تا زمینه حضور زائرین به استان گیلان بیشتر فراهم شود.
استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه دغدغه هایی که در دیگر بخشهای گردشگری و توریستی وجود دارد در توریست مذهبی وجود ندارد اظهار داشت: به این منظور توسعه بحث توریست زیارتی و مذهبی پشتوانه توسعه امور مختلف در گیلان است.
محمد علی نجفی همچنین با اشاره به عظمت و معنویت بقاع متبرکه اظهار داشت: وجود بقاع متبرکه ارزشهای معنوی بسیاری را در مناطق مختلف استان گیلان ایجاد کرده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه بایستی از این ارزشهای معنوی نهایت بهره و استفاده را در جهت توسعه استان ببریم افزود: وجود بارگاه حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در شهر آستانه اشرفیه به مانند خورشید تابانی موجب رونق استان گیلان شده است.
وی با بیان اینکه وجود بقعه معنوی و با اخلاص آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) فرصت معنوی ارزشمندی را برای ما فراهم کرده است تصریح کرد: باید از ظرفیتهای و برکات وجود آن امامزاده در جهت توسعه و رونق منطقه بهره ببریم .
استاندار گیلان همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف (ع) اظهار داشت: برگزاری این کنگره فرصتی در جهت توسعه شهرستان آستانه اشرفیه و استان گیلان است .
نجفی ارائه مقالات و آثار در این کنگره را آغاز راه توسعه منطقه و گیلان عنوان کرد و گفت: آثار علمی ارائه شده در این کنگره فرصت خوبی را برای ما به منظور توسعه گیلان فراهم کرده که باید این فرصت به خوبی حفظ شود.
بخش اول اولین کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف صبح روز سه شنبه در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان در رشت گشایش یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در رابطه با اولین کنگره آقا سید جلال الدین اشرف در دانشگاه گیلان گفت: 128 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 27 اثر برای سخنرانی و چاپ انتخاب شده است.
حجت الاسلام ولی عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ارایه مقالات در این کنگره با موضوعات تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی انجام گرفته است.
مراسم اختتامیه این کنگره بعد از نماز مغرب و عشا روز (سه شنبه) با سخنرانی رئیس سازمان اوقاف کشور و استاندار گیلان در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه برگزار ‌شد.
سید جلال الدین اشرف در سال 180 ه ق. در مدینة منوره چشم به جهان گشود ، پدر بزرگوارش حضرت موسی الکاظم علیه السلام و مادر پاکدامن و والامقامش «نجمه» است و کوچکترین فرزند از میان فرزندان امام هفتم به شمار می روند.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجکش ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7287/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.