به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن نامدار زنگنه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان در رشت با بیان اینکه باید بهره وری را بالا ببریم ، افزود: صندوق توسعه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات ندارد؛ اما اگر پرداخت تسهیلات موجب رونق تولید نشود ، تاثیر گذار نیست.
وی با اشاره به اهیمت رقابت گفت: بدون صادرات نمی توانیم به بقای خودمان ادامه دهیم و نباید فقط برای خودمان تولید کنیم .
وی از امکان پرداخت تسهیلات ارزی برای واحدهای تولیدی از صندوق توسعه ارزی با سود سه درصد خبر داد گفت: متقاضیانی که تسهیلات ارزی دریافت کنند ، بایستی به صورت ارزی و با سود سه درصد باز پرداخت کنند.
استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: در استان می توانیم تا سقف 2 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش را جذب کنیم و امسال هم بیشتر از سقف تعیین شده تسهیلات رونق تولید که 500 میلیارد تومان است ، به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است .
وی همچنین بر ضرورت افزایش اختیارات بانک های استانی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تاکید کرد.
نجفی با بیان اینکه در توسعه بخش سلولوزی توفیقات خوبی در استان حاصل شده است ، اظهار کرد: گیلان با افتتاح چند پروژه بزرگ بخش خصوصی به قطب صنایع سلولوزی کشور تبدیل می شود .
استاندار خاطر نشان کرد: سال هایی که ارز 6 تا 7 تومانی در کشور تزریق می شد متاسفانه گیلان به دلایل خارج از اراده استان از این فرصت بی بهره ماند و ما می خواهیم جبران شود.
شرکت در جلسات اقتصاد مقاومتی ،کارگروه رفع موانع تولید ، نشست توسعه گردشگری و بازدید هوایی از سایت نفتی سردار جنگل رودسر از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر نفت به استان گیلان است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.