به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ولی عادلی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند ماه جاری آغاز می شود و تا 14 فروردین 96 ادامه دارد.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اجرای این طرح است.
وی بیان داشت: برگزاری ویژه برنامه های مختلف از جمله برنامه تحویل سال نو با حضور مردم در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص، مراسم دعاخوانی و مناجات، نمایشگاه عرصه محصولات ، ایستگاه صلواتی، اسکان موقت زائران و برگزاری مسابقه های فرهنگی از جمله برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در اجرای این طرح تصریح کرد: در اجرای این طرح یکصد و 80 روحانی و مبلغ شامل 26 روحانی اعزامی از قم و بقیه از استان گیلان به منظور مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی مردم همکاری دارند.

*برگزاری کنگره ملی آقاسیدجلال الدین اشرف در گیلان
حجت الاسلام ولی عادلی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران بیان داشت: کنگره ملی آقاسیدجلال الدین اشرف فردا (سه شنبه) در استان گیلان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این کنگره فردا صبح در دانشگاه گیلان و مراسم اختتامیه نیز عصر فردا (سه شنبه) در بقعه متبرکه آقاسیدجلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: ارایه مقالات در این کنگره در محورهای تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی انجام گرفت که یکصد و 28 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از داوری 27 اثر برای چاپ و سخنرانی در مراسم افتتاحیه انتخاب شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در رابطه با اهمیت برگزاری این کنگره بیان داشت: فضیلت و جایگاه امام زادگان در قرآن و حدیث بسیار رفیع است، آنان نقش اساسی در هویت اسلامی دارند.
سید جلال الدین اشرف در سال 180 ه ق. در مدینة منوره چشم به جهان گشود ، پدر بزرگوارش حضرت موسی الکاظم علیه السلام و مادر پاکدامن و والامقامش «نجمه» است و کوچکترین فرزند از میان فرزندان امام هفتم به شمار می روند.
بیش از 900 بقعه متبرکه در استان گیلان وجود دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.