حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام پایانی سال و با نزدیک شدن به آغاز سال جدید، وظیفه مهمی بر عهده مردم است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به خرید تولیدات داخلی روی بیاوریم.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم به ندای رهبر انقلاب لبیک بگوییم و زمینه اشتغال جوانان کشور خودمان را فراهم کنیم، باید از تولیدات داخل برای مصارف زندگی خودمان استفاده نمائیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر با اشاره به پیشرفت های اقتصادی بعضی از کشورها گفت: ما معمولا مثال می زنیم و می گوییم مثلا برخی کشورها آنقدر پیشرفت کرده اند که به غربی ها و کشورهای پیشرفته در زمینه اقتصادی تنه می زنند ولی می بینیم همین کشورها، بازارهای جهانی را تصاحب کرده اند.
حجت الاسلام حبیبی بیان کرد: مردم این کشورها به کالای داخلی خودشان اهمیت دادند و از تولیدات کارگر کشور خودشان خرید کردند.
امام جمعه رضوانشهر افزود: اگر مردم ما می خواهند به کارگران کشور کمک کنند و مشکلات اشتغال جوانان ما حل شود، از کالاهای داخلی و تولیدات داخل استفاده کنند.
وی یادآور شد: وقتی کالای داخلی هست، خرید کالای خارجی مخالف اقتصاد مقاومتی است و وقتی که مشابه داخلی داریم، نباید کالای خارجی بخریم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
به گزارش ایرنا تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد ... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد. رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.