به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله زین العابدین قربانی روز یکشنبه در بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور در سالن همایش های شهید مطهری بندرانزلی اظهار کرد: تصور نشود که تند و تیز حرکت کردن، دلیل بر انقلابی بودن است .
وی تاکید کرد: افراد بی تحرک نیز بدانند که انقلابی بودن تنها با سخن گفتن ، مبارزه و روشنگری بجا، محقق می شود و با سکوت کردن نمی توان خود را انقلابی دانست .
آیت الله قربانی متذکر شد: در راستای برگزاری انتخابات سالم، همگان از هرگونه دامن زدن به اختلافات پرهیز کرده و آبروداری کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت مساجد را مقدس ترین مکان برای ساخت فرزندان دین مدار دانست و تاکید کرد: ما هرچه داریم از مساجد است و ستارگان آسمان علم و ادب و تقوای امروز ، در همین مساجد رشد و نمو یافتند.
وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب به عنوان دغدغه بزرگ در تمام دنیا اظهار کرد: حتی افرادی که دارای تمکن مالی بوده و قدرت پرداخت آب بها را به هر میزان دارند ، باید در مصرف آب صرفه جویی کرده و اسراف نکنند.
آیت الله قربانی با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تصریح کرد: کاشت یک درخت از کارهایی است که همواره طلب مغفرت را برای فردی که آن را کاشته ، به دنبال دارد.
وی درختکاری را سنت حسنه اسلام برشمرد و تاکید کرد: گیلان به دلیل وجود جنگل ها ، رودخانه ها و دریا به بهشت معروف است.
به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان پس از پایان مراسم، یک اصله نهال را در محوطه مجتمع شهید مطهری بر زمین نشاندند.
در این مراسم افزون بر 300 فعال فرهنگی ، مدیران کانون های مساجد، رابطین، کتابداران ، خادمان ائمه جماعات مساجد گیلان تجلیل شدند.
هجدهم اسفندماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی - هنری مساجد است که سال ١٣٧١ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج‌ و اشاعه‌ فرهنگ‌ و معارف‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی(ص) و مقابله‌ اصولی‌ و منطقی‌ با تهاجم‌ فرهنگی‌ ایجاد شده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.