به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به اهمیت مساجد اظهار کرد : امور مربوط به خانواده ، اقتصاد ، سیاست ، تعلیم و تربیت ، دین و حتی تفریحات سالم همواره از مساجد نشأت گرفته است.
فیروز فاضلی با اشاره به اینکه در برخی از ممالک اسلامی حتی عقد نکاح هم در مسجد منعقد می شود، افزود: مسجد در تعلیم تربیت نیز نقش پررنگی داشته و بسیاری از مدارس اولیه از مساجد شکل گرفته است.
وی با اشاره به نقش پررنگ مساجد در امور سیاسی تصریح کرد: برپایی نماز سیاسی - عبادی جمعه و همچنین برگزاری انتخابات مختلف در مساجد، از نمونه های بارز نقش سیاسی مساجد در اسلام است.
فاضلی ادامه داد: مساجد نمونه ای بارز از بازآفرینی هنر اسلامی است و این امر در نقش بندی ها و منبت کاری ها و آیاتی که با خط خوش در مساجد نگاشته شده وجود دارد .
فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد : اوج پیروزی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است.
سردار محمد علی حق بین افزود: در دنیای امروز اسلام مسیر خود را پیدا کرده و در حال پیشروی است به گونه ای که شاهدیم اقامه نماز در جهان به عنوان یک الگو پذیرفته شده است.
وی تصریح کرد : هنر امام خمینی (ره) این بود که دشمنان را در چشم مسلمانان حقیر کرد و آنها را به خط قرمزهای دشمنان نزدیک کرد به گونه ای که امروز مسلمانان در تمام دنیا به راحتی می توانند حرف ها و عقاید خود را بیان و به آن عمل کنند .
سردار حق بین تاکید کرد: یکی از دلایل حمله دشمنان به مساجد نیز درک اهمیت این پایگاه سیاسی و مذهبی است به گونه ای که امروز مجبور شدند چهره واقعی خود را نمایان کنند .
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم از تمبر عالمان گیلانی و تمبر کانون های مساجد گیلان و همچنین از کارت پستال مساجد استان رونمایی شد .
890 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گیلان فعالیت می کنند که 56 درصد از این کانون ها در در مساجد روستایی قرار دارد.
هجدهم اسفندماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی - هنری مساجد است که سال ١٣٧١ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج‌ و اشاعه‌ فرهنگ‌ و معارف‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی(ص) و مقابله‌ اصولی‌ و منطقی‌ با تهاجم‌ فرهنگی‌ ایجاد شده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.