به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در حاشیه حضور در مراسم درختکاری در دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیشتر، درختکاری و فضای سبز صرفاً برای زیبایی و نشاط بود که البته امروز هم این کارکرد وجود دارد اما موضوع مهمتر، این است که فضای سبز در ایران و دنیا، برای نفس کشیدن است.
وی ادامه داد: منابع طبیعی در تقویم کشورمان، نه یک روز بلکه هفته ای به نام درختکاری دارد که این امر، اهمیت موضوع یادشده را نشان می دهد.
استاندار گیلان با بیان اینکه هر روز باید روز درختکاری، حفاظت از جنگل و محیط زیست باشد، افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر با کمبود منابع آبی روبرو هستیم، فریاش خاک را داریم، شاهد توسعه شهرها و آلودگی اطراف شهرها هستیم؛ همه بویژه رسانه های جمعی باید کمک کنند و برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، حضوری موثر داشته باشند.
از 15 تا 22 اسفندماه، با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است. روز گذشته (شنبه) نیز با حضور محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، زنگ منابع طبیعی در دبستان دکتر حشمت روستای امیرکیاسر بخش کیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه نواخته شد.
استان گیلان 564 هزار هکتار جنگل و حدود 224 هزار هکتار مرتع دارد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.