مازیار غلامی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش زا به منطقه است که بر این اسـاس، شرایط برای ابرناکی، بارش باران و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و کاهش دما (4 تا 7 درجه در جلگه و 10 تا 15 درجه در ارتفاعات) تا ظهر دوشنبه مهیاست.
وی ادامه داد: بارندگی و وزش باد طی امشب و یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است و طی این مدت، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف در ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها را دور از انتظار ندانست.
وی همچنین گفت: به دلیل لغزندگی سطح جاده ها و مه آلود بودن هوا (کاهش دید) رعایت نکات ایمنی در زمان رانندگی توصیه می شود و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.
غلامی به بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط و همچنین بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و ... توصیه کرد که تمهیدات لازم را بیاندیشند.
وی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بتدریج بارندگی و وزش باد (اواخر وقت بعضی نقاط شدید) عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش دما، ارتفاعات بارش برف، طی عصر و شب بعضی نقاط کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به رودبار با 22 درجه و کمینه دما را با پنج درجه مربوط به بندرآستارا عنوان کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 12 و هفت درجه ثبت شده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.