به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش شامگاه پنجشنبه در نشست رسانه ای با خبرنگاران آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: گمرک و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دو ظرفیت مهم جهت پویایی اقتصاد این شهرستان آستارا هستند و باید با فعالیت بخش خصوصی تقویت شوند.
وی افزود: خبرنگاران در انعکاس و انتقال توانمندی ها و ظرفیت های مربوط به توسعه آستارا به مردم نقش اساسی دارند و این امر باید در فضای رسانه ای با رعایت سه رکن صحت، دقت و سرعت تحقق یابد.
وی خواستار معرفی دستاوردهای دولت توسط رسانه ها به مردم شد و بیان کرد: خدمات و دستاوردهای دولت باید به دور از جناح بندی های سیاسی توسط رسانه ها منعکس شود و امید ایجاد شده در جامعه به واسطه تدبیر دولتمردان، تبیین شود.
رنجکش با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، گفت: خبرنگاران در مشارکت مردم به منظور حضور حداکثری در پای صندوق های رای و معرفی برنامه های نامزدها نقش موثری دارند.
وی با اشاره به اینکه چرخه مدیریت شهری آستارا باید بر مبنای تعهد و تخصص بچرخد، تصریح کرد: پویایی و بالندگی انتخابات، نیازمند ورود نخبگان جامعه به این عرصه است تا در فضای عادلانه برای پیشرفت این شهر تلاش شود.
رنجکش با بیان اینکه در کمتر شهرستانی با جمعیتی به میزان جمعیت آستارا شاهد فعالیت 10 نشریه هستیم، اظهار کرد: باید این ظرفیت رسانه ای ساماندهی شود و این امر نیازمند تشکیل سازمان های مردم نهاد و ایجاد خانه مطبوعات در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: فرمانداری آستارا از آمادگی لازم برای برپایی نمایشگاه مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران برخوردار است.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و علاوه بر فعالیت نمایندگی خبرگزاری های مطرح کشور، 10 نشریه محلی و نمایندگی چند نشریه استانی در این شهرستان فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105/ 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.