به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در شورای ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار شهادت گیلان بیان داشت: ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت ناشی از علاقه‌ ملت ایران به ائمه‌ معصومین و خاندان عصمت و طهارت است.
وی با یادآوری برگزاری موفق کنگره هشت هزار شهید در گیلان اظهار داشت : هر کاری که با اخلاص شروع شود قطعاً عنایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت.
نجفی افزود : برگزاری موفق کنگره هشت هزار شهید در گیلان موجب شد که این کنگره به عنوان الگوی کشوری در ستاد نیروهای مسلح به تصویب برسد تا استان‌های دیگر از تجربیات برگزاری این کنگره بهره گیرند.
وی ادامه داد : تعظیم و تکریم ایثارگران و حق عظیمی که آنان بر مردم دارند یک وظیفه‌ عمومی است.
نجفی بر لزوم شکل گیری اقدامات اساسی و تأثیرگذار جهت نهادینه کردن و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و افزود : بهترین راهکار در این راستا انجام سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
استاندار گیلان ادامه داد: حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه‌ فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه‌ یکی از وظایف متولیان فرهنگی است.
وی بر ضرورت حضور فعال دانشگاهیان و تحقیق و بررسی در این حوزه تأکید کرد و افزود: مناسب سازی بناها و فضای عمومی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به مشارکت خوب مردم گیلان در جهت نصب تابلوهای یادمان شهدا در مناطق مختلف شهر و روستاهای گیلان گفت: نباید اینگونه اقدامات ارزشمند را از حالت مردمی و خودجوش خارج کنیم بلکه باید با فراهم کردن زمینه مناسب مشارکت حداکثری مردم را در این گونه فعالیت‌ها شاهد باشیم.
نجفی همچنین ساخت یادمان‌های ماندگار و زیبا را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه در برخی مناطق گیلان هزینه‌های زیادی برای نصب پرده و بنرهای غیرضروری انجام می‌شود که سیمای شهری را خراب می کند و شایسته است این هزینه‌ها در راستای بازسازی یادمان‌های قدیمی شهدا که در روستاها و شهرها نصب شده، هزینه شود.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.