به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره زندان شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران گفت: انتقال این زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمین بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد و در جریان آن، 24 زندانی مرد ایرانی در جمهوری آذربایجان، به مسئولان قضایی و سیاسی ایران تحویل داده شدند.
مهران شکاری افزود: زندانیان ایرانی برای طی مرحله قرنطینه توسط یک دستگاه اتوبوس به زندان حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند.
وی اظهار کرد: ایجاد شرایط ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد، از هدف های انتقال زندانیان در بند جمهوری آذربایجان به کشورمان است.
شکاری بیان کرد: این افراد اغلب در جمهوری آذربایجان به اتهام حمل، خرید و فروش مواد مخدر زندانی شده بودند و قرار است بقیه دوران محکومیت خود را در زندان های داخل کشورمان سپری کنند.
وی ادامه داد: امروز بیست و سومین مرحله انتقال و تحویل محکومین ایرانی از جمهوری آذربایجان انجام شد و به هموطنانی که به جمهوری آذربایجان مسافرت می کنند، توصیه می شود از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روانگردان خودداری کنند و در تردد از مرز، تحت هیچ شرایط بسته های ناشناخته از افراد تحویل نگیرند.
او همچنین از بازداشت و زندانی بودن حدود 170 ایرانی در زندان های جمهوری آذربایجان برای گذراندن دوران محکومیت خبر داد و گفت: از سال 1378 تاکنون 456 زندانی ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان برای سپری کردن بقیه دوران محکومیت، از مرز آستارا وارد کشورمان شده اند.
انتقال زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان در پی گسترش مناسبات سیاسی دو کشور در چند سال اخیر تسریع شده است. شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.