به گزارش خبرنگار ایرنا شهر رشت از ساعت اولیه صبح پنجشنبه و در سالروز شهادت ام ابیها(س) باز هم میزبان شد؛ میزبان دو پیکر پاک از شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدایی که اگرچه نامی از آنها یافت نشد و به ظاهر گمنام هستند اما از خوشنام ترین انسان های روی زمین به حساب می آیند.
مردم از پیر و جوان، زن و مرد و کوچک و بزرگ آمده بودند تا بدرقه ای به شایستگی برای این گلگون کفن های میهن اسلامی به نمایش گذارند و به آنان بگویند اگرچه سال ها از رفتنشان از بین ما می گذرد، اما یاد و خاطره رشادت هایشان در تامین امنیت این مرز و بوم، همواره بر سیطره تاریخ این سرزمین و در قلب همه هم میهنانشان زنده و جاوید است.
کودکانی که یک دست خود را به پدر داده و دست دیگرشان پرچم مقدس یا فاطمه الزهرا(س) را حمل می کرد، از یک سو و مادرانی با نوزاد در کالسکه از سوی دیگر ، همگی با این عقیده پای در مراسم تشییع پیکر شهدا گذاشته بودند که ثابت کنند اگر چه شهدا از بین ما رخت بربسته و به دیار باقی شتافته اند، اما خود و فرزندانمان همواره ادامه دهنده راه این قهرمانان واقعی وطن خواهیم بود.
دانشگاه آزاد اسلامی رشت مبدأ تشییع پیکر کسانی بود که اگرچه شاید کنکوری نشده و به دانشگاه راه نیافتند، اما در مکتب معمار کبیر انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند و چه عاشقانه در راه دوست به عالی ترین درجه و مرتبه انسانیت که همانا شهادت در راه خداست ، دست یافتند.
یکی از این شهیدان والامقام جوانی 25 ساله بود که در عملیات کربلای چهار و در منطقه عملیاتی ام الرصاص در سال 65 شهد شهادت نوشید و دیگر شهید خوشنام ، جوانی بود که تنها 19 بهار از عمر گرانمایه اش را تجربه کرده و با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، در سال 63 و در عملیات بدر در منطقه شرق دجله، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
روحشان قرین رحمت الهی و راهشان پر رهرو ...
به گزارش ایرنا پیکرهای پاک دو شهید والامقام گمنام 18 و 19 ساله نیز روز گذشته (چهارشنبه) در تولمشهر از توابع شهرستان صومعه سرا در غرب استان تشییع و در پارک ساحلی این شهر به خاک سپرده شد.
تا زمان حاضر، 115 شهید گمنام در 41 نقطه گیلان در خاک آرمیده اند.
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.