بقعه متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت ، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر و آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و بی بی حوریه بندرانزلی از جمله اماکن متبرکه ای است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان عزاداران فاطمی هستند.
ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در کنار امام زادگان دایر شده و عده ای از عزداران نیز نسبت به توزیع آش فاطمه زهرا (س) و غذاهای نذری اقدام کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: مراسم های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان شاخص استان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز نیز در سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه برنامه های عزاداری شامل سینه زنی و نوحه خوانی در بقاع متبرکه گیلان در حال برگزاری است.
وی سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و نوحه خوانی را از جمله برنامه ها در امام زادگان شاخص گیلان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نام برد و یادآور شد: سوگواران فاطمی با حضور در امام زادگان شاخص استان به سینه زنی و عزاداری می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: برنامه های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رویکرد بیان فضایل اخلاقی و تبیین ابعاد مختلف زندگی آن حضرت است.
مراسم ویژه ای نیز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء امروز با سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و مداحی مداحان اهل بیت در آستان مقدس خانم فاطمه اخری (س) در رشت برگزار می‌ شود.
سوگواره یاس نبوی، طرح سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور نیز به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در 312 بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص استان با برگزاری برنامه های ویژه شامل سخنرانی، مداحی و برپایی نمایشگاه در حال اجراست.
گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
امروز مقارن با سوم جمادی الثانی ، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.