به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا افزود: روزانه اتباع خارجی زیادی وارد آستارا می شوند و از این ظرفیت باید برای تقویت توریسم سلامت استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی گردشگران خارجی در حوزه سلامت ضرورتی غیر قابل انکار است، اضافه کرد: به خاطر نبود دفتر توریسم درمانی در آستارا، بسیاری از گردشگران خارجی هنگام ورود به این شهرستان، توسط برخی دلالان به استان های همجوار هدایت می شوند.
وی استفاده از توان بخش خصوصی را برای تقویت بخش درمان آستارا لازم دانست و اظهار کرد: ایجاد بیمارستان خصوصی در کنار بیمارستان دولتی می تواند خلاء های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را جبران کند و از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه استقبال می شود.
فرماندار آستارا با بیان اینکه این شهرستان بایستی از نظر فضای درمانی به عنوان آزمونه در استان گیلان شناخته شود، افزود: آستارا به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی از قابلیت های مهمی برخوردار است.
وی با اشاره به اقدامات شایسته دولت در طرح تحول نظام سلامت، گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار برای انجام عمل جراحی ساده مجبور به پرداخت هزینه های گزاف بود، ولی دولت یازدهم با اجرای این طرح به حمایت از اقشار آسیب پذیر برخاست.
محمد تقی آشوبی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این آئین گفت: در سال های گذشته استقرار پزشکان متخصص در مکان های دارای رفاه کمتر، با مشکل رو به رو بود و پس از طرح تحول نظام سلامت، در استقرار پزشکان متخصص در بیشتر مناطق کم برخوردار، توفیق های زیادی به دست آمد.
وی ادامه داد: با ایجاد بیمارستان های خصوصی، می توان انگیزه پزشکان را برای ماندگاری بیشتر در شهرستان هایی نظیر آستارا فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه خدمات بهداشت و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت نباید انکار شود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی با اجرای طرح های نوین به سمت کارآفرینی پیش خواهد رفت، تا رضایت عمومی مردم بیش از پیش فراهم شود.
در این آئین از خدمات 23 ماهه دکتر حسین احمدی تقدیر و شهرام حسین نژادی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان آستارا معرفی شد.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 104 تختخوابی، یک مرکز شبانه روزی در لوندویل، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و روزانه حدود 2 هزار و 500 تبعه خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.