به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی در حاشیه بهره برداری سراسری از سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور 21 استان کشور در رشت، با اشاره به اینکه امروز 11 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در گیلان به بهره برداری رسید، افزود: پنج سامانه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود و 30 سامانه طی 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در مقاطع بحرانی و مشکلات همچون برف ، سیل و زلزله که گیلان نیز با آن مواجه است نیازمند چنین سیستم های هوشمندی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم های هوشمند علاوه بر کمک به پلیس راهور و راهداری در بخش های مربوط به تأمین امنیت جاده ها و سلامت مردم نیز با کنترل لحظه ای نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی هوشمندسازی کنترل جاده ها را باعث کاهش تعداد تلفات جاده ای در کشور و استان دانست و اظهار داشت: گیلان که به صورت میانگین به میزان جمعیت خود پذیرای مسافرین است، نیازمند هوشمندسازی و کنترل جاده ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.
نجفی با بیان اینکه این اندیشه ، کنترل ترافیک و حمل و نقل را تسهیل می کند، گفت: در این مسیر علاوه بر حمایت همه جانبه از هیچگونه تلاشی در جهت رفاه حال مردم دریغ نخواهیم کرد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این تلاش هایی که در این جهت در حال انجام است باید در تمامی بخش ها با جدیت دنبال شود.
وی با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران تأمین امنیت جاده ای مردم افزود: خوشبختانه همکاری و همراهی خوبی بین دستگاه های کنترل جاده ای استان بویژه در برف سنگین اخیر که با همدلی حضور فعال داشتند، وجود دارد.
به گزارش ایرنا، 11 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای آزاد راه قزوین - رشت، جاده قدیم رشت - لوشان، رشت - فومن و فومن - سراوان بمنظور ارتقاء ایمنی تردد برای کاربران جاده‌ها و نیز تجهیز محورهای استان به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با حضور معاون اول رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم بهره برداری 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای و آغاز عملیات اجرایی 600 سامانه به بهره برداری رسید.
برای راه‌اندازی این 11 سامانه بالغ بر 17 میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
پیش از این در محورهای برونشهری استان ، پنج سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال بود که با راه‌اندازی سامانه‌های جدید تعداد دوربین های ثبت سرعت در محورهای برونشهری استان به 16 دستگاه افزایش یافت.
ثبت سرعت، ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه‌ای و برداشت پلاک خودرو از قابلیت های این سامانه‌ محسوب می شود. با راه‌اندازی و بهره‌برداری این سامانه‌ها زمینه تردد ایمن برای کاربران جاده‌ها در آستانه فرارسیدن نوروز و نیز سفرهای تابستانی و افزایش ترافیک در محورهای استان فراهم خواهد شد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.