مسابقات رباتیک در سطح ملی برای نخستین بار در شهرستان آستارا برگزار شد که ابتدای امر شایسته است جدا از هر گونه حاشیه نگاری، یک دست مریزاد به تلاش های متولیان تقدیم کنیم اما پای کار نبودن بسیاری از دستگاه های متولی امر علم و فرهنگ در برگزاری این رویداد مهم در شهرستان آستارا احساس می شد.
دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و اداره ارشاد شهرستان آستارا می توانستند با نقش آفرینی خودشان، باعث تقویت بار علمی و فرهنگی این مسابقات شوند.
این مسابقات قرار بود در روزهای 14 و 15 بهمن ماه در شهرستان آستارا برگزار شود که به علت شرایط نامساعد جوی به روزهای 28 و 29 بهمن موکول شد که باز هم با حاکم شدن شرایط نامساعد جوی بسیاری از شرکت کنندگان با وجود اعلام آمادگی قبلی، نتوانستند در این رقابت ها حاضر شوند.
استقبال مسئولان از آیین افتتاحیه مسابقات خوب بود، ولی آئین اختتامیه این رقابت ها با استقبال ضعیف مردم و مسئولان مواجه شد.
تور آستارا گردی با حضور اعضای تیم های شرکت کننده رباتیک از جمله برنامه های پیش بینی شده آئین اختتامیه بود که متاسفانه بارش برف مانع از این حرکت شد.
دکتر مهدی طالع ماسوله رئیس آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران، میهمان ویژه آئین اختتامیه مسابقات ملی رباتیک آستارا بود ولی وی به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در این آئین حاضر شود.
تندیس زیبایی برای مسابقات ملی رباتیک آستارا توسط فریدون سخی کار هنرمند برجسته آستارا طراحی شده بود که مورد پسند شرکت کنندگان قرار گرفت. مریم مولایی فرد دبیر اجرایی این مسابقات نیز در آئین اختتامیه گفت: اگر مسئولان و متولیان شهرستانی و استانی حمایت کنند این مسابقات برای دومین بار در سال آینده در آستارا برگزار خواهد شد.
این مسابقات با همه نقاط قوت و ضعفش باعث شد تا برگ زرینی دیگری در کارنامه فرهنگی شهرستان آستارا به ثبت برسد ولی در برنامه ریزی برای برگزاری چنین رویدادهای ملی، توجه به زمان آن از اهمیت خاصی برخوردار است که امید داریم متولیان دلسوز این برنامه در سال بعد به این موضوع توجه ویژه ای کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.