به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به ایرنا ، ویژه برنامه بزرگداشت این شاعر لاهیجانی به همت انجمن ادبی حزین لاهیجی ،با حضور خانواده زنده یاد محمد شمس معطر،جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب برگزار شد.
نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در این مراسم گفت: یکی از افتخاراتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با هنرمندان در ارتباط هستم و با آنها به گفت وگو می نشینم .
وی افزود: مرحوم شمس معطر از روسای انجمن ادبی و از هنرمندان فاخر شهرستان لاهیجان بود که هیچگاه ارتباطش را با جامعه هنری قطع نکرد.
وی خاطرنشان کرد: هشت انجمن و شورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان فعال هستند و اداره نظارت بر عملکرد نیز با مساعدت در انجام برنامه ها با آنها همکاری می کند.
وی خواستار تعامل بیشتر هنرمندان در شکل گیری اتفاقات و رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان شد.
در ادامه این جلسه عباس مهری آتیه و شجاع الدین طایفه 2 تن از محققان لاهیجان در خصوص فعالیتهای ادبی زنده یاد شمس معطر سخنانی را ایراد کردند.
محمد شمس معطر، متولد مهر سال 1320 در لاهیجان و بازنشسته اداره پست این شهر بود.
اولین کتاب او 'بر سبز آبی مرداب' در زمان حیاتش چاپ شد و کتاب‌های'رویای نارنجی' و 'دلشوره های دیرهنگام ' بعد از فوتش به همت فرزندانش به چاپ رسیدند.
از او همچنین 2 نوار کاست شعر محلی از منظومه های بلند گیلکی با نامهای «یادواره مظفری»و «حاجی گول»با صدای خودش به جا مانده است.
محمد شمس معطر دبیر انجمن ادبی حزین لاهیجی شهرستان لاهیجان بود و سال‌ها با استاد فریدون پوررضا و امیر زیباکناری در زمینه موسیقی و شعر همکاری می‌ کرد.
وی در طول سال های فعالیت خود موفق به دریافت جایزه و کسب رتبه برتر در جشنواره‌های مختلفی، از جمله جشنواره سیره نبوی و علوی، دومین جشنواره شعر گیلکی، جشنواره شعر شور محرم و جشنواره شعر یک آسمان ستاره شده بود.
این شاعر غزلسرای لاهیجانی پنجم اسفند 1387 به علت بیماری به دیار باقی شتافت و پیکرش در مزار آقا سید محمد یمنی لاهیجان به خاک سپرده شد.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.