در بحبوحه کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری و در حالی که چهره های شاخص دولت احمدی نژاد و همچنین طیف مخالف دولت یازدهم در به در به دنبال کاندیدای شاخصی هستند، به یک باره برگ جدیدی از اختلاس در دولت قبل رو می شود و ماجرای 3 هزار میلیاردی دیگری به نمایش در می آید!
ماجرا از واگذاری 3 هزار میلیاردی اراضی جزیره قشم حکایت دارد و زمین هایی که به نام افراد یا سازمان های مختلف با عناوین «خاص» از آنها نام برده می شوند، واگذار گردیده تا به موجب آن تاکنون 41 پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شده باشد. هفته پیش روزنامه ابتکار در همین ارتباط گزارشی به چاپ رسانده بود و تا حدودی به افشای این اختلاس بزرگ دیگر در دولت احمدی نژاد اشاره داشت.
در همین ارتباط گفته می شود مدیریت میلی و تصمیم های لحظه ای در دولت دهم باعث شد تا تبعات آن هر روز ابعاد تازه ای به خود بگیرد.
مجموعه فسادهایی که با رقم 3 هزار میلیاردی در سال 1390 آغاز شد و مه آفرید خسروی ظرف مدت کوتاهی توانست مبلغ 3 هزار میلیارد تومان (سه تریلیون تومان) را از شبکه های بانکی کشور به سرقت ببرد تا بزرگترین اختلاس تاریخ کشورمان شکل بگیرد؛ اختلاسی که گفته می شود طی 3 سال 7 بانک در آن دخالت داشتند. البته این همه ماجرای اختلاس ها نبود و موضوع ناپدید شدن دکل نفتی، غیب شدن 8 فروند نفتکش غول پیکر با محموله نفتی توسط یک تبعه یونانی و اتهامات مالی محمدرضا رحیمی خصوصا در مورد پرونده بیمه ایران و صد البته فروش نفت در شرایط تحریم توسط بابک زنجانی و ... از دیگر دسته گل هایی بود که دولت احمدی نژاد به آب داده بود اما این پایان کار نبود و پس از گذشت حدود 4 سال از دوران دولت دهم جدیدا از یک اختلاسی بزرگ دیگر رونمایی شده و مدیرعامل منطقه آزاد قشم در گفتگو با ایسنا در ارتباط با پرونده زمین هایی که در اواخر دولت دهم به افراد و سازمان های خاصی واگذار شده خبر داد و گفت: در سال 94 که به منطقه آزاد قشم آمدم با 41 پرونده مساله دار که از قبل وجود داشت مواجه شدم ، پرونده هایی که رقمی معادل 3 هزار میلیارد تومان در آن نمایان بود که البته در مورد برخی ها رای صادر شده و سایر پرونده ها نیز در دست بررسی است و ...
واقعا بر فرض محال اگر 50 درصد این موضوعات درست باشد آیا این همه مهرورزی در حق مردم کشورمان آن هم توسط دولت مهرورز احمدی نژاد دیگر جایی برای کینه ورزی دشمنان باقی گذاشته است!
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.