به گزارش عصر یکشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف و اعمال قانون 18 هزار و 995 خودرو متخلف شیشه دودی در سال 95 در خبر داد.
سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: در اجرای طرح های امنیت اجتماعی و برخورد با ناهنجاری ها، با 18 هزار و 955 خودرو دارای شیشه دودی در 11 ماه گذشته از سالجاری برخورد قانونی شده است.
وی ادامه داد: ماموران پلیس راهور ابتدا این خودروها را متوقف و جریمه کرده و پس از امحاء شیشه دودی اجازه تردد می دهند.
به گفته سرهنگ محمدی، پلیس در راستای ایجاد امنیت اجتماعی، با مصادیق قانون گریزی و ناهنجاری برخورد می کند.
وی خاطرنشان کرد: حضور رانندگان متخلف در معابر و انجام حرکات نمایشی و نیز تبدیل شیشه ها به دودی برای جلب توجه و خودنمایی و بعضا انجام تخلفات، موجب افزایش تصادفات و خسارات جبران ناپذیر شده که پلیس ضمن برخورد با اینگونه رانندگان ایمنی را در تردد شهروندان افزایش می دهد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز از توقیف بیش از 400 موتورسیکلت در جاده های استان در بهمن ماه سالجاری خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور گفت:‌ در بهمن ماه امسال 421 دستگاه موتورسیکلت توسط نیروهای گشتی پلیس متوقف شده‌اند که علت توقف بیشتر آنها ، نداشتن کلاه ایمنی و گواهینامه بوده است.
وی با بیان اینکه گسترش جاده های شهری و روستایی، حوادث موتورسیکلت در گیلان را در سال‌های گذشته افزایش داده، تصریح کرد:‌ موتورسیکلت سواران باید با توجه بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث خطرآفرین جلوگیری کنند.
سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه 24 درصد کشته‌های تصادفات بهمن ماه گیلان، موتورسوارها بوده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ مهمترین راهکار کاهش حوادث موتورسیکلت، ایجاد فرهنگ مناسب استفاده از این وسیله نقلیه و استفاده از تجهیزات ایمنی است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.