به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، کریم خورسندی در بیستمین جلسه این نهاد ، با تاکید بر لزوم حضور حداکثری اعضای خانه مطبوعات استان در مجمع عمومی فوق العاده ، ادامه داد: در همین راستا ساعت ١٠ صبح چهارشنبه هفته جاری (١١ اسفندماه) مجمع عمومی فوق العاده خانه مطبوعات گیلان برای اصلاح مواردی از اساسنامه، تصویب آیین نامه داخلی و تغییر روزنامه برای درج آگهی های دعوت مجمع عمومی در محل خانه مطبوعات گیلان برگزار خواهد شد.
وی افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد تغییراتی در اساسنامه خانه مطبوعات و ارسال آن به خانه های سراسر کشور، خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای اطلاع رسانی همه اعضای خانه ها و تصویب اساسنامه جدید شده است.
خورسندی گفت: خوشبختانه موارد اصلاحی اساسنامه در راستای تقویت و حمایت از اصحاب رسانه و فعالان این عرصه است که پس از طرح در سه جلسه فوق العاده خانه مطبوعات، در نهایت به تایید و تصویب هیات مدیره رسیده است.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان تصریح کرد: بر همین اساس پس از چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه نسیم و اطلاع رسانی از طریق سایر رسانه ها و خصوصا فضای مجازی به جامعه مطبوعاتی و اعضای خانه مطبوعات گیلان، مجمع عمومی فوق العاده نوبت اول به دلیل حد نصاب نرسیدن افراد حاضر برگزار نشد و به نوبت دوم موکول شد که مجددا روال قانونی آن انجام گرفته و با اطلاع رسانی به اعضای خانه مطبوعات جهت حضور در مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم، این مجمع با حضور اکثر اعضا ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ١١ اسفند ماه برگزار می شود.
خورسندی ادامه داد: اساسنامه خانه مطبوعات و موارد اصلاحی آن به صورت تیپ بوده و برای سراسر کشور یکسان می باشد و هم اکنون در اکثر استان ها به خاطر برگزاری انتخابات خانه های مطبوعات (به دلیل برگزاری اینترنتی آن در روز ١٥ اسفند ماه) مورد تصویب قرار گرفته البته خانه مطبوعات گیلان چون انتخاباتش ٢٦ اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود، فعلا انتخاباتی ندارد اما به هر حال اساسنامه مذکور باید در مجمع عمومی فوق العاده به رای گذاشته شود تا به عنوان ضامن اجرایی مورد تصویب اعضای خانه مطبوعات در مجمع قرار گیرد.
گیلان دارای 179نشریه شامل 9 روزنامه، 45 هفته نامه،20 دوهفته نامه، 46ماهنامه،5 دو ماهنامه ،37 فصلنامه و 12 دو فصلنامه است.
دریافت خبر: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.