سجاد موسوی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: امسال 16 هزار فرم پرسش مهر در بین دانش آموزان و فرهنگیان آستارا توزیع شد و 150 نفر از فرهنگیان و یک هزار و سه نفر از دانش آموزان این شهرستان برای پاسخگویی در این طرح شرکت کردند و 14 نفر موفق به کسب عنوان های استانی شدند.
وی افزود: در بخش دانش آموزی و در مقطع ابتدایی حنانه خوبکار و نرگس خالصی در رشته داستان نویسی به ترتیب رتبه های اول و دوم، در مقطع متوسطه دوره اول شکیلا نیک رای در داستان نویسی مقام دوم، زهرا گل گشتی در شعر رتبه دوم، مبینا لیاقت در طراحی رتبه سوم و حسنا سید راحل در نقاشی مقام سوم را کسب کردند و در مقطع متوسطه دوره دوم نیز رضا رامنه در نقاشی رتبه دوم، حلیا ملا احمدی در طراحی مقام سوم و شقایق محبوبی مقدم در وبلاگ نویسی رتبه سوم را کسب کردند.
وی در رابطه با کسب رتبه های برتر فرهنگیان آستارا در طرح پرسش مهر 17 ، گفت: مهران سیف زاده در رشته خوشنویسی و نادر گل زاد در تالیف مقاله پژوهشی موفق به کسب رتبه دوم، سولماز محمدی، شیرین یحیی نژاد در گرافیک و رسول بنی خادمی در خوشنویسی موفق به کسب رتبه‌ سوم شدند.
موسوی با اشاره به اینکه طرح پرسش مهر، دانش آموزان را به تفکر وا می‌دارد و باعث ایجاد روحیه پرسش‌گری می‌شود، تصریح کرد: سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، وب نویسی، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی رشته هایی بودند که دانش آموزان و معلمان با ارایه آنها در این طرح شرکت کنند.
رئیس جمهوری پرسش مهر 96-95 را به مساله نفی خشونت اختصاص داده و از دانش آموزان سوال کرده بود که خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟
به گفته مدیر آموزش و پرورش آستارا بیش از 35 هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان استان گیلان در این طرح شرکت کرده بودند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 14 هزار دانش آموز در 136 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.