به گزارش خبرنگار ایرنا ایگور نیکلانیویچ وارونن عصر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به امتیاز همسایگی ایران و روسیه و وجود مشترکات بسیار، باید روابط بین دو کشور به صورت همه جانبه افزایش یابد.
وی با اشاره به عرضه بسیاری از کالاهای ایرانی در بازار روسیه به صورت غیر مستقیم و با واسطه افزود : باید شرایطی مهیا شود تا کالاهای ضروری مورد نیاز بازارهای دو طرف مانند غلات ، خشکبار، میوه و سبزی به صورت مستقیم و توسط بازرگانان دو کشور مبادله شود.
نیکلانیویچ وارونن با تاکید بر لزوم افزایش هر چه بیشتر روابط دو طرفه بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور تصریح کرد: وظیفه من آوردن سرمایه گذاران به ایران و ایجاد هماهنگی های لازم با تجار ایرانی است و معتقدم جلسات و گفت وگو های حضوری در راستای تحقق اهداف اقتصادی دو کشور بسیار تاثیر گذار است .
وی با اشاره به وجود بخشی از شهر ولژسکی در کریدور اقتصادی تراسیکای روسیه گفت : سه کریدور فعال اروپا در منطقه جغرافیایی شهر ما قرار دارد که با توجه به موقعیت مناسب ، می تواند در بهبود امر حمل و نقل تاثیر گذار باشد .
شهردار شهر ولژسکی استان ولگاگراد فدراسیون روسیه با اشاره به آمادگی انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد انزلی تاکید کرد : وقتی سرمایه گذار آمادگی لازم برای سرمایه گذاری دارد، تنها وظیفه ما حمایت از آنان و تسهیل در فراهم سازی شرایط لازم است.
نیکلانیویچ وارونن با تشریح موقعیت استراتژیک شهر ولژسکی در کنار رود ولگا یاد آور شد: 20 شرکت بزرگ بین المللی در شهر ولژسکی درحال فعالیت هستند که تعدادی از مدیران این شرکت ها نیز درقالب هیات همراه هستند.
وی با اظهار تمایل به سرمایه گذاری در حوزه های تولید لوله های خطوط انتقال انرژی و ساخت اسکله، سیلو و انبار غلات در پس کرانه مجتمع بندری کاسپین تاکید کرد : تنها فاصله بین ایران و روسیه ، دریای خزر است که از این دریا نیز باید به عنوان ظرفیت مناسب و به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی به بازدید از منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود در این منطقه در حوزه های زیرساختی و احداث مجتمع بندری کاسپین بسیار مورد توجه سرمایه گذاران حاضر در این هیات قرار گرفته و آمادگی انجام سرمایه گذاری مشترک با شریکان ایرانی یا سرمایه گذاری 100 درصدی از سوی شرکت های روسی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار شهر ولژسکی استان ولگاگراد فدراسیون روسیه به همراه هیات 9 نفره از تجار و بازرگانان این شهر به ایران سفر کرده و پس از دیدار با شهردار رشت، عصر امروز(سه شنبه) از منطقه آزاد انزلی بازدید و در دیدار با مدیرعامل این سازمان در چند حوزه از جمله نفت و گاز، غلات و محصولات کشاورزی، آهن ، مواد اولیه پلیمری و سرمایه گذاری در حوزه مجتمع بندری کاسپین و زیرساخت های آن گفت وگو کرد.
استان ولگوگراد ، یکی از واحدهای فدرالی روسیه بوده و مرکز آن شهر ولگوگراد است. جمعیت این استان حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر و مساحت آن نزدیک به 114 هزار کیلومترمربع است. شهر ولژسکی نیز در ولگوگراد واقع ‌است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.