به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ایرنا، در پی گشت زنی های مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی سیاهکل با ماموران انتظامی پاسگاه یکی از روستاهای این شهرستان، ضابطان با دو خودروی مشکوک در حوالی گورستان قدیمی این منطقه برخورد کردند.
بنا به گزارش یاد شده ، در جریان بازرسی از دو خودروی مذکور آلات و ادوات حفاری و نیز دستگاه فلزیاب کشف شد و به دنبال آن در بررسی های بعمل آمده از گورستان، گودال های تازه حفر شده نیز مشاهده شد.
بر اساس این گزارش، پس از انتقال مجرمان به پاسگاه و انجام صورت جلسات ابتدایی، متهمان برای سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.
همچنین بنا به گزارش یاد شده به ایرنا ، 9 نفر از مجرمانی که قصد حفاری به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در اشکورات رودسر را نیز داشتند، به همت ضابطان پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان دستگیر شدند.
پیش از این نیز، حفاران غیر مجاز در رحیم آباد رودسر توسط یگان نیروهای حفاظت میراث فرهنگی گیلان دستگیر و تسلیم مراجع قضایی شده بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: بهبود خدمات حفاظتی در سایت های تاریخی و میراثی، نیازمند رفع خلأهای قانونی و اجرای قوانین حمایتی است.
رضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه تاکید کرد که یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بهبود خدمات حفاظتی در سایت ها و محوطه های تاریخی نیازمند اجرای قوانین حمایتی است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم کرده، بر لزوم مشارکت برای حفظ میراث فرهنگی ارزشمند تاکید و اضافه کرد: حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی موجب توسعه گردشگری و حفظ هویت می شود.
یک هزار و 30 اثر تاریخی از بین دو هزار و 300 اثر شناسایی شده میراث فرهنگی استان گیلان، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان های سیاهکل و رودسر، در شرق استان گیلان واقع هستند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881 / 2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.