حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای موضوع یادشده تصمیمی مبنی بر تدوین بانک اطلاعاتی خیران فرهنگی با نگاه مسجد محور اتخاذ شده است
وی اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد همزمان با ایام الله دهه فجر تدوین می شود.
وی ادامه داد: تهیه این بانک اطلاعاتی موجب می شود تا با استفاده از ظرفیت این خیران، بتوان فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد در مناسبت های خاص مانند دهه فجر، دهه کرامت، ایام فاطمیه، هفته مساجد و ... مورد حمایت ویژه قرار داد.
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان با بیان اینکه مسئولیت کمیته مساجد ستاد دهه فجر بر عهده این دبیرخانه است اظهار کرد: این کمیته به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت مردم در برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه فجر تشکیل شده است.
حجت الاسلام پورابراهیم ،بهره گیری از ظرفیت مردمی در راستای پرشور کردن برنامه های دهه فجر همراه با شادابی و نشاط را از رسالت های کمیته مساجد دانست و گفت: برنامه های دهه فجر باید خودجوش و مردمی برگزار شود تا شیرینی آن در جامعه احساس شود.
وی بر مشارکت کودکان و خانواده هایشان در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی به خانواده ها و فرزندان به ویژه در حوزه فضای مجازی 2 همایش با محوریت تحکیم خانواده و آسیب های اجتماعی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این همایش ها همزمان با دهه فجر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می شود.
حدود سه هزار مسجد در گیلان وجود دارد که حدود 900 کانون فرهنگی هنری در آنها فعال است.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.