به گزارش خبرنگار ایرنا، سه سؤال از پیش تعیین شده اعضای شورای اسلامی رشت به سید محمد علی ثابت قدم شهردار این کلانشهر قبلا ارایه شده بود که او در قالب پاورپوینت به سؤالات اعضا پاسخ داد.
سه سووال اعضای شورا از شهردار رشت عبارتند از : علی رغم تاکید و تذکرات مکرر و ابراز نگرانی اعضا در رابطه با پرداخت بموقع حقوق ، مزایا و کسورات بیمه ای پرسنل شهرداری و کلیه نیروهای خدماتی شرکت اعم از پاکبانان، رانندگان ، نگهبانان و غیره چرا هنوز شاهد تاخیر در پرداختی های مطالبات پرسنل هستیم و چرا به بهانه های کارهای عمرانی ، این بخش از وظیفه شهرداری رشت مغفول مانده است؟
علیرغم تذکرات مبنی بر آسفالت و اجتناب از کنده کاری های متعدد چرا توجه ای نشده است؟ و چرا شهرداری رشت به تعهد خود در رابطه با جمع آوری عابربانک های بانک شهر نصب شده در چهار نقطه از سطح شهر عمل نکرده است؟
شهردار رشت به هر یک از سؤالات یاد شده در صحن شورا پاسخ داد که پس از آن، هر یک از مخالفان و موافقان از اعضای شورا، نظرات خود را در رابطه با پاسخ شهردار و قانع شدن یا نشدن، بیان کردند.
* نظرات موافقان و مخالفان به پاسخ های شهردار رشت
سیدامیرحسین علوی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: چه طور می شود در یک سازمانی ، مدیر پاداش دریافت کند اما پرسنل حقوق نگیرد.
وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات و معضلات شهری افزود: بایستی نسبت به رفع مشکلات برخورد جدی شود.
فرهاد شوقی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با تاکید بر ضرورت پرداخت بموقع حقوق کارکنان و نیروهای خدماتی شهرداری گفت: نباید در این رابطه کوتاهی شود.
وی افزود: مردم از کیفیت پایین آسفالت در خیابان های رشت گلایه دارند و پیش از این هم گفته ام که آسفالت را با پا پهن می کنند که بایستی نظارت بیشتری انجام گیرد.
رضا رسولی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان موافق بیان داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی شهردار، در حوزه پرداختی ها شاهد بهبود هستیم.
وی با تاکید بر اینکه بایستی در انتخاب پیمانکاران دقت داشته باشیم، اظهار داشت: پرداخت نشدن حقوق نیروهای خدماتی به عدم انجام تعهدات پیمانکاران بر اساس قراردادشان بر می گردد.
مجید رجبی ویسترودی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به ارسال پیامی در 10 مهر 94 به شهردار در رابطه با برخی از مشکلات گفت: اینکه پاسخگو به تلفن همراه نیستید، آزاردهنده است.
وی با بیان اینکه در کارها برنامه محور نیستید، به جای پرداخت حقوق جدول می زنید و در اجرای برنامه های شورا مخالفت می کنید، تصریح کرد: این مطالب از جمله مواردی بود که در پیام مهر 94 برای شما ارسال کردم.
رجبی ویسترودی با تاکید بر ضرورت پرداخت بموقع حقوق پرسنل تصریح کرد: زمانی که در جایگاه مدیریتی قرار می گیرید، باید حقوق ها را بموقع پرداخت کنید، پاسخ هایی که در رابطه با پرداخت حقوق در قالب جدول به ما اعضای شورا ارایه می دهید، معنی و مفهوم ندارد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: هر دلیلی برای عدم پرداخت بموقع حقوق نیروهای زحمتکش شهرداری رشت، قانع کننده نیست.
وی بیان داشت: شما به عنوان شهردار رشت بعضی وقت ها کارهایی انجام می دهید که اصلا واجب نیست، آیا پیاده راه سازی واجب تر از نپرداختن حقوق پرسنل است؟
فاطمه شیرزاد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز گفت: ما باید نسبت به اقدامات انجام شده در رشت ، انصاف داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بارها و بارها در رابطه با پرداخت حقوق ها و آسفالت با کیفیت خیابان ها صحبت کرده ایم و این مهم وظیفه شهرداری است، تصریح کرد: اکنون باید در رابطه با حوزه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری صحبت کنیم.
اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت به سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار این کلانشهر گفت: من هیچ چیزی از حرف های شما متوجه نشدم؛ حرف هایت را عملیاتی کن و حقوق پرسنل را بموقع پرداخت کن.
محمدعلی رفیعی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت ضمن گلایه از وضعیت نابسامان آسفالت در این کلانشهر گفت: حقوق کارکنان بایستی بر اساس وصولی ها بموقع پرداخت شد.
پس از بیان حرف های مخالفان و موافقان، رای گیری بدون حضور شهردار انجام گرفت که از 15 عضو حاضر در شورا، هشت نفر قانع نشدند، شش نفر شدند و یک نفر رای سفید داد.
بر اساس ماده 73 قانون شورا، اگر پاسخ شهردار قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری از شورا موضوع دوباره به صورت استیضاح که حداقل به توافق یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می شود.
فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد که حداکثر 10 روز خواهد بود که بعد از این، شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار، رای موافق یا مخالف خواهد داد.
در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت، 15 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.