به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، حمید موسوی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تالش در فرمانداری این شهرستان گفت: تفاهم نامه بین سازمان شیلات کشور و صندوق کارآفرینی امید جهت حمایت از فعالیت های آبزی پروری، فرصت احیا و توسعه طرح های شیلات و آبزی پروری را در تالش نیز فراهم کرده است.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه برای اجرای طرح های شیلات تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با 20 درصد سود بانکی و دوره بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود و دولت، پرداخت 16 درصد از سود آن را برای حمایت از مجری طرح متعهد می شود.
وی اظهار کرد: اجرای حدود 15 طرح شیلات در تالش تقاضا شده بود و هفت مورد آن با ظرفیت تولید سالیانه 42 تن ماهی و اشتغالزایی برای 13نفر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تالش تصویب شد.
در شهرستان تالش 46 واحد مزرعه پرورش ماهیان سردابی با بیش از یکهزار و 136 تن ظرفیت تولید گوشت، یک واحد پرورش و تکثیر ماهیان سردابی با یک میلیون قطعه ظرفیت تولید در هر دوره، هفت واحد پرورش ماهیان گرمابی با 137 تن ظرفیت تولید، سه واحد تولید ماهیان خاویاری با 110 تن ظرفیت تولید گوشت و یک و نیم تن خاویار و یک واحد تکثیر ماهیان خاویاری با تولید 100 هزار قطعه در سال فعال است.
این شهرستان با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سیدجلال سیدمحمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.