محمد رضا روشنی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: این بهله سنقر که به علت برخورد با موانع فیزیکی از ناحیه بال آسیب دیده بود در محدوده شهر آستارا کشف شده بود و اکنون در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی کامل به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: در سال جاری 20 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده است.
روشنی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست و شهروندان طبیعت دوست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و دو نفر همیار تجربی، در حال ارائه خدمات است و در طول سال انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو،شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند.
سنقر یا سُنقار پرنده‌ای شکاری و روز پرواز از خانواده عقاب است و به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین‌های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و پرندگان تغذیه می‌کند.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از گونه های متنوع پرندگان و حیات وحش برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.