کاظم صالح زاده عصر چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان رضوانشهر دارای 44 گلزار شهدا در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی است که همه آنها بازسازی و ساماندهی شده اند.
وی افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای مرکز شهرستان واقع در جوار بقعه متبرکه امین السلطان غریب بنده رضوانشهر نیز تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال هزینه شده است که در ایام دهه فجر امسال افتتاح می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رضوانشهر با اشاره به طرح ملی سپاس که در قالب این طرح به همراه مسئولان محلی به دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگر این شهرستان می روند نیز گفت: عزت و شرف امروز ایران اسلامی مدیون جانفشانی و ایثار شهدا، جانبازان و خانواده های آنها است چرا که در این راه صبر و تلاش فراوانی کرده اند.
وی افزود: بردباری جانبازان در برابر تمام سختی ‌ها به عنوان الگویی بی نظیر برای تمام انسان‌ های کره خاکی به شمار می رود چون آنها برای رسیدن به ذات اقدس الهی از جان و مال خود گذشته اند.
وی اظهار کرد: شهدا و جانبازان مظهر صفا و غیرت و موجب عزت و اقتدار میهن هستند و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت نیازها و رفع مشکلات ایثارگران باید در اولویت برنامه ‌های مسئولان باشد.
صالح زاده از تلاش برای رسیدگی به مسایل جانبازان تحت عنوان یادگاران دفاع مقدس به عنوان وظیفه ملی و همگانی خبر داد و گفت: طرح ملی سپاس در همین راستا تشکیل گردیده که ریاست این طرح در سطح شهرستان بر عهده فرماندار است و دبیری آن نیز با بنیاد شهید و امور ایثار گران و همچنین اعضای اجرایی این طرح متشکل از سپاه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است که طی هر ماه یک نشست در همین راستا برگزار می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 465 مورد دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر و جانباز این شهرستان با مشارکت ادارات مختلف و و با حضور ائمه محترم جمعه بعمل آمده است و بیش از 20 یادواره شهدا نیز در سطح مناطق مختلف این شهرستان برگزار شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای 136 شهید والا مقام، 4 شهید گمنام، 350 نفر جانباز و 32 نفر آزاده است.
خبرنگار : مهر علی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.