رضا حیدر نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه مصرف گاز در استان گیلان حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده و تعداد مشترکین و میزان مصرف هم بصورت قابل توجهی در شهرستان لاهیجان افزایش یافته است ولی افت فشار گاز در این شهرستان وجود ندارد و وضعیت گاز طبیعی در لاهیجان مطلوب است.
وی خاطرنشان کرد: امسال شمار مشترکین گاز در این شهرستان به 79هزار خانوار افزایش یافته است و از 105 روستای گازدار فصل سرد پارسال ، امسال تمامی 180 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان گازدار شده اند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات پیشگیرانه ای مانند احداث رینگ خط تغذیه به شهرهای معین برای جلوگیری از افت فشار در شهرستان برای فصل سرد انجام گرفته است تا شهروندان با افت فشار گاز در هنگام اوج (پیک ) مصرف مواجه نشوند.
حیدرنژاد گفت: همچنین در این راستا سه ایستگاه تقلیل فشار در لاهیجان احداث شده است که برای دهه فجر امسال آماده افتتاح و راه اندازی هستند.
وی اظهارداشت: براساس دستورات دینی و اخلاقی و برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای سایر شهروندان مصرف کننده گاز طبیعی از کلیه شهروندان تقاضا می شود که به رعایت صرفه جویی گاز و دمای بهینه اقدام نمایند تا با مصرف مناسب از یک سو از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و از طرفی هم بتوانند به عنوان یک وظیفه ملی در انتقال مستمر گاز طبیعی به اقصی نقاط میهن اسلامی سهیم باشند.
رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: 110 روستا از این روستاها در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال و شبکه گذاری گازی 600 کیلومتر گاز کشی شده است که درحال حاضر شهرستان لاهیجان دارای یک هزار و 350 کیلومتر شبکه گازدار ، 79 هزار کنتور و مشترک و 40 هزار انشعاب علمک گاز است.
خبرنگار : فرهاد نظر پور **انتشار :نصراله ابراهیمی
6029/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.