حمیدرضا آذرپور روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی آغاز شده و در راستای اجرای طرح ساتگ- سامانه اطلاعات تورهای گردشگری- تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجاز استان کارت دار می شوند.

وی خاطرنشان کرد:تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و  گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها ، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی افزود: ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
آذرپور  اظهار داشت:اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با همکاری نیروی انتظامی، سازمان هلال احمر گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دادگستری استان برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری الکترونیکی موسوم به"ساتگ" نموده است که بزودی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: با اجرای طرح یادشده همه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان ذیربط تأیید می‌شوند و همچنین، تعیین کد شناسایی برای تورهای گردشگری از دیگر مزیت‌های سامانه اطلاعات تورهای گردشگری است.
تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.
۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.