حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به توانمندی استان و وضعیت اشتغال و بیکاری موجود این اقدام به عنوان رویکرد جدید این نهاد مورد توجه است.

 وی با بیان اینکه کارآفرینی یک فرایند است که طی آن افراد فرصت‌هایی را که می‌بینند، بی‌توجه به منابعی که در حال حاضر در اختیار دارند، تعقیب می‌کنند تا بتوانند از کالاها و خدماتی که در آینده خلق می شود، بهره ببرند؛ گفت : بر همین اساس توجه به کارآفرینی، ایجاد و توسعه آن گام ارزنده ای در راستای ایجاد فضای مناسب برای توسعه، افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه در شهرها و روستاهاست.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اتاق کارآفرینی با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار داشت: کسب مهارت در استفاده از فنون فرصت‌های اقتصادی، ترکیب برنامه‌های عملیاتی، شناسایی و شکوفایی استعدادها و مهارت‌های کارآفرینانه و توسعه خلاقیت‌های فردی و گروهی از اهداف اجرای این طرح است.
وی بر ضرورت راه‌اندازی پارک‌های کارآفرین در کانون‌های مساجد تاکید و عنوان کرد : ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی،  هنری مساجد استان در صورت حمایت، این طرح را در قالب برگزاری نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه‌های آموزشی در مساجد تحت پوشش،  اجرایی می کند.
حجت الاسلام رضوانی نژاد از شناسایی بیش از ۵۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته استان به‌منظور اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری در این طرح پیش‌بینی شده است.
وی، مخاطبان این طرح را اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: بسترسازی برای ایجاد جامعه‌ای پویا با محوریت کارآفرینی و نشاط اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است که کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گامی در راستای تحقق این مهم هستند.

۹۱۹ کانون فرهنگی، هنری در مساجد گیلان فعال هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.