حسن رستم زاد روز پنجشنبه در بازدید از مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا اظهار کرد: مبلغ یارانه معلولانی که در این مراکز نگهداری می شوند، برای هر نفر ماهانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال است و خوشبختانه حمایت مالی دولت از این قشر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات مسکن و مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان به صورت جدی پیگیری می شود و خودکفایی و امنیت اقتصادی و فرهنگی نیازمندان از رسالت های بهزیستی است.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب، زمینه اشتغال و بازگشت گروه های آسیب پذیر به جامعه فراهم شود و این امر، نیازمند کمک مددکاران و مشاوران امین بهزیستی است. 

فرماندار آستارا بیان کرد: مددجویان آستارا به مرکز خدماتی رفاهی نیاز دارند و بهزیستی، کارهای ارزشمندی برای نیازمندان انجام داده و تلاش کارکنان آن در کاهش آسیب های اجتماعی قابل تقدیر است.

 رئیس اداره بهزیستی آستارا هم گفت: مستمری ماهانه هر معلول به صورت میانگین یک میلیون و ۸۰ هزار ریال است و یکهزار و ۵۰۰ معلول مستمری می گیرند و ۴۰۰ نفر در نوبت دریافت آن هستند.

فریبرز خورشیدی افزود: امور معلولان آستارا علاوه بر اداره بهزیستی، در چهار مجتمع خدمات بهزیستی این شهرستان پیگیری می شود و ۳۰ معلول، هر ماه یک بار در منزل خود توسط پزشکان عمومی و متخصص ویزیت می شوند.

۹ تا ۱۵ آذرماه هفته معلولان است.

 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.