حسین اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار است در حوزه کشوری برای معرفی و شناسایی جاذبه های طبیعی وگردشگری این شهرستان مطالعات و  اقداماتی بیشتری صورت گیرد که این کار در زمینه گردشگری و جذب توریسم می تواند بسیار موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد آثارتاریخی و باستانی گیلان متعلق به شهرستان رودسر است و هنوز مناطق باستانی بسیار زیادی اعم از شناخته شده و شناخته نشده در این شهرستان وجود دارند که برای معرفی نیاز به همت کارشناسان میراث فرهنگی دارند.

وی گفت : قبرستان های باستانی و غارهای با ارزش تاریخی و طبیعی بالایی در این شهرستان شناسایی گردیده که برخی ثبت شده و برخی ها هنوز به ثبت نرسیده است علاوه بر آن روستاهای تاریخی در حوزه شهرستان رودسروجود دارند که می تواند به اهداف میراث فرهنگی و گردشگری و افزایش در آمد زایی مردم  کمک کند.

وی یادآورشد: مطالعات باستان شناسی در مناطق اشکورات رودسر حتی آثار پیش از عصر آهن را نشان می دهد اما به دلیل صعب العبور بودن و مشکلات رفت و آمد در این منطقه از نظر تحقیقات و شناسایی آثار فرهنگی و میراث طبیعی کار چندانی نشده است .

وی از باستانشناسان و وزارت میراث فرهنگی کشور خواست نسبت به شناسایی آثار تاریخی و باستانی مناطق اشکورات رودسر که می تواند به شناسایی بیشتر ظرفیت های شهرستان کمک کند اقدام کنند .

فرماندار رودسر گفت: سلسله جبال و کوه های سربه فلک کشیده مشترک در حوزه گیلان ، قزوین و شهرستان رامسر  در استان مازندران نظیر سماموس در این منطقه به هم متصل هستند که نیاز به شناسایی بیشتری دارند.

اسماعیل پور افزود : کوه های زیبا ، مجموعه طاقدیس ها ، ناودیس ها و چین خوردگی های زمین در این منطقه فوق العاده است که می تواند در حوزه گردشگری و ژئوتوریسم درشهرستان رودسر کاربیشتری صورت گیرد و در حوزه گردشگری طبیعی و تنوع اقلیمی اشکور بالا و پایین برای این منظور از شرایط خوبی برخوردار است.

وی اظهارداشت: چهار نوع آب و هوا  اعم از گرم و مرطوب تا گرم و خشک در یک بخش شهرستان رودسر همزمان دیده می شود که این ویژگی ها برای گردشگران و  جهانگردان جذاب و فوق العاده است .

وی تاکید کرد: بخش عمده ای از درختان جنگل های هیرکانی در حوزه شهرستان رودسر قرار دارند و محصولات گیاهی و گل های نظیر گل سوسن چلچراغ در منطقه اشکورات شناسایی شده ولی تا کنون به آن پرداخته نشده است.

فرماندار رودسر گفت : 20 درصد فندق کشور متعلق به رودسر است و این شهرستان در گل گاو زبان و بابونه در کشور حرف اول را می زند که باید این جاذبه ها به مردم ایران معرفی و در سطح کشور مطرح شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.