هاشم اسماعیلی روز سه شنبه در جلسه اعطای اعتبارنامه سازمان مردم نهاد پویندگان آرمان شهر در اداره ورزش و جوانان آستارا اظهار کرد: آستارا بعد از رشت، از نظر تعداد سمن ها رتبه دوم را در استان گیلان دارد و باید از ظرفیت فرهنگی این شهرستان در قالب برنامه های اجتماعی استفاده شود.

وی بیان کرد: ۹۹ سازمان مردم نهاد از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان اعتبارنامه اخذ کرده اند اما ۷۲ سمن فعال است و سازمان های مردم نهاد باید کارگاه های آموزشی با محوریت کارآفرینی اجتماعی برگزار کنند.

وی ادامه داد: ۱۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان گیلان راه اندازی شده است و در آموزش مهارت های ازدواج و پیشگیری از طلاق، گام های مهمی برداشته اند.

اسماعیلی گفت: بر اساس ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان به آموزش و مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج مکلف هستند و مدرسان حوزه ازدواج، آموزش لازم را طی کرده اند و سال گذشته ۳۰ کارگاه آموزش ازدواج در آستارا برگزار شد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: باید از موقعیت مرزی آستارا جهت برگزاری آئین های سنتی ازدواج ایران و جمهوری آذربایجان در قالب جشنواره های بین المللی استفاده کرد و سمن های آستارا در این رابطه طرح ارائه کنند.

فرماندار آستارا هم در جلسه با معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در فرمانداری این شهرستان گفت: از ظرفیت نخبگان و آحاد مختلف جامعه برای توسعه همه جانبه آستارا باید استفاده شود و سمن ها نیز نقش مهمی دارند.

حسن رستم زاد اضافه کرد: انسان توسعه یافته به حقوق مدنی خود آگاه است و همین امر، زمینه پیشرفت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را فراهم می کند.

وی بیان کرد: دولت از سمن های فعال حمایت می کند و حفاظت محیط زیست، حمایت از طرح های گردشگری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید محور فعالیت های سازمان های مردم نهاد باشد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۰ سازمان مردم نهاد در آن فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.