رهبریار که دغدغه فرهنگ در کلامش پیداست، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: کودکان کار که در زمینه های مختلف تولیدی ، خدماتی و یا مشاغل کاذب به کار مشغولند، ضمن محرومیت از حقوق اولیه انسانی بویژه حق آموزش و سلامت جسمی و روانی، در معرض انواع آسیب ها و خشونت های روحی و جسمی قرار دارند.
وی افزود : کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت که از۲۲بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و تامین نیازهای مطالعاتی مردم مناطق فاقد کتابخانه در محله های جماران، مسکن مهر، جانبازان، کسبخ، فخب، سیاه اسطلخ، پاسکیاب، حمیدیان، نخودچر و پسیخان آغاز به کار کرد تاکنون توانسته با اجرای برنامه های فرهنگی متنوعی چون جمع خوانی، قصه گویی، نشست های کتاب خوان در مدارس و مهدهای کودک در جمع کودکان کار شهر رشت محبوبیت فراوانی کسب کند.
وی با بیان اینکه کودکان کار نیازمند توجه ریشه ای هستند، ادامه داد : این کودکان آسیب دیده اند اما کودکی در وجودشان موج می زند و بسیار حساس هستند ؛لذا ارتباط با آنان  بسیار سخت و حساسیت بیشتری می طلبد و به جمع خوانی و قصه خوانی رغبت بیشتری نشان می دهند.
رهبریار گفت : در کتابخانه سیار قاصدک هم عضو گیری و هم امانت کتاب انجام می شود و مردم محلات می دانند این کتابخانه چه روزهایی و در کجا مستقر می شود.
وی تاکید کرد: بیشتر تمرکز فعالیت این کتابخانه بر آموزش زبان فارسی - از طریق جمع خوانی و قصه خوانی - بعنوان زبان معیار استوار است .
وی گفت: این کتابخانه عمومی با داشتن دو هزار جلد کتاب در موضوعات متنوع، نشریات و مجلات نیازهای اطلاعاتی کودکان، نوجوانان و عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را رفع می کند.
علاقمندان به کتاب و کتابخوانی جهت حضور و استفاده از امکانات این کتابخانه سیار و اطلاع از برنامه ها و ساعات حضور این کتابخانه در محلات ۱۰گانه شهر رشت می توانند با مراجعه به وبلاگ کتابخانه، به آدرس http://ghasedaklibrary.blog.ir/  از آن بهره مند شوند.
در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ مورد کتابخانه نهادی، ۱۶ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو آنها هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.