فرماندار آستارا روز دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان نماز مدارس در کانون فرهنگی و هنری امام (ره) اداره آموزش و پرورش این شهرستان گفت: وقت شناسی و نظم در زندگی، نخستین درس انسان از نماز است و نماز، علاوه بر برکات روحی بر سلامتی انسان نیز تاثیرگذار است.

حسن رستم زاد افزود: مسئولان و مدیران باید فراتر از دستورالعمل های سازمانی به مقوله نماز اهمیت دهند و اقامه نماز جماعت در اداره ها، مدارس و دانشگاه ها ترویج یابد.  

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط با مقوله نماز ضروری است و اداره آموزش و پرورش در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، گام های بلندی برمی دارد.

امام جمعه آستارا هم بیان کرد: نماز، ستون دین است و برای ترویج فرهنگ آن، باید اجلاس نماز در سطح شهرستان آستارا برگزار و موانع و مشکلات اقامه جمعی و فردی آن بررسی و آسیب شناسی شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع نماز باعث ترغیب نوجوانان و جوانان به انجام این فریضه واجب می شود و اختصاص مکان مناسب برای نمازخانه در اداره ها لازم است.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین از وجود ۱۰ نمازخانه مستقل، ۳۰ نمازخانه غیرمستقل، مشارکت ۱۷ امام جماعت در نمازهای مدارس و برگزاری بیش از ۳۰ محفل انس با قرآن برای دانش آموزان در سال جاری خبر داد.

اجرای سرود، شعرخوانی و پخش فیلم فعالیت های مربیان و مروجان نماز در مدارس از بخش های متنوع این برنامه بود و در پایان، از فعالان و مربیان نماز در مدارس آستارا تجلیل شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.