با توجه به نزدیک شدن به دربی رشت و دیدار تیم های داماش و سپیدرود در رقابت های لیگ دسته اول کشور، کمیته انضباطی طی حکمی داماش را از برگزاری یک بازی با حضور تماشاگر محروم کرده که این حکم باید در بازی دربی رشت اعمال شود.

با این وجود مسئولان داماش نسبت به صدور این رای اعتراض کردند و امیدوارند که این اعتراض مورد رسیدگی قرار گیرد تا این بازی با حضور تماشاگران دو تیم برگزار شود چون آنان معتقدند که دربی رشت بدون حضور تماشاگر معنی و لذتی ندارد. 

البته دربی رشت نیز ، مهمترین بازی هفته سیزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول محسوب می شود و طرفداران دو تیم داماش و سپیدرود رشت مدتها منتظر برگزاری این بازی بودند اما با حکم کمیته انضباطی و با توجه به میزبانی داماش در این دیدار، این بازی باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

مدیر تیم فوتبال داماش گیلان نیز در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسئولان این باشگاه اعتراض خود را اعلام داشتند و حتی مدیرعامل باشگاه نیز نامه ای را در این مورد به استاندار گیلان ارسال کرد.

محمدرضا حاجی پور افزود: البته این رای مربوط به هفته ششم مسابقات است که روز سی ام شهریورماه برگزار شد که طی آن تیم داماش در کرج به مصاف تیم گل ریحان البرز رفته  و با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریفش شد که پس از اتمام بازی ، هواداران داماش به نحوه قضاوت داور اعتراض داشتند که البته این اعتراض هواداران محدود بود و هیچ پیامد دیگری نداشت. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۵ روز از تاریخ آن بازی می گذرد ، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در آستانه دربی بزرگ رشت صادر می کند که این امر ناعادلانه است که البته این رای قابل‌ اعتراض بوده و به همین دلیل اعتراض خود را تقدیم فدراسیون کردیم و امیدواریم جلسه کمیته استیناف پیش از دربی رشت برگزار شده و این محرومیت لغو شود.

مدیر تیم فوتبال داماش اضافه کرد: با توجه به اینکه هواداران داماش یار دوازدهم تیم هستند و اعضای داماش در حضور هواداران با اعتماد به‌ نفس بالاتری بازی می‌کنند، امیدواریم که این رای لغو شود تا طرفداران داماش در ورزشگاه حضور یافته و از نزدیک نظاره گر این بازی باشند و همچنین طرفداران سپیدرود نیز به ورزشگاه آمده و آنان نیز بتوانند بازی تیم خود را در دربی رشت نظاره گر باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز محمد مهدی الطافی مدیرعامل باشگاه داماش پیرو تصمیم عجیب و بی سابقه کمیته انضباطی فوتبال مبنی بر محرومیت تماشاگران در دیدار هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور بین تیم های داماش و سپیدرود، نامه ای را خطاب به استاندار گیلان ارسال کرد.

وی در ادامه گفت: در بخشی از این نامه عنوان شده با توجه به اینکه صدور این حکم باعث خشم و ناراحتی هواداران پر شور داماش و همچنین هواداران سپیدرود شده است، انتظار داریم تا تدبیری اندیشیده شود تا محرومیت تماشاگران هر دو تیم از تماشای این دیدار که بعد از سال های طولانی میسر شده، برطرف شود و فضایی پر از شور و نشاط با برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران به شهر رشت و استان گیلان تزریق شود.

همچنین اسماعیل حاجی پور در مورد این حکم اظهار داشت: به طور حتم ما به این حکم معترض هستیم چون این حکم سنگین برای یک دیداری که حدود ۴۵ روز  پیش برگزار شده و تازه در آن داماش هم مهمان بوده صادر شده و به یکباره ما را از حضور طرفداران در دربی رشت محروم می کنند.

وی گفت: این در حالی است که هواداران فوتبال رشت چشم انتظار تماشای این دیدار هستند و اکنون نباید این حق از آنها گرفته شود چون تماشای دربی رشت در لیگ کشور حق فوتبال دوستان و مردم رشت است.

وی بیان کرد: با این وجود هواداران مطمئن باشند که پیگیر حق آنها هستیم و پیرو نامه اعتراض به استیناف، نامه ای را نیز به استاندار گیلان ارسال کردیم که ایشان نیز مترصد این هستند تا این حکم لغو شود تا زمینه حضور فوتبالدوستان در ورزشگاه فراهم شود.

به هرحال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا شورای استیناف تا قبل از برگزاری دربی رشت در لیگ دسته اول تشکیل خواهد شد و این رای را لغو می کند و یا پس از انجام ابن بازی این جلسه تشکیل می شود که در این راستا دیگر رای صادره ارزشی برای فوتبال دوستان گیلانی به خصوص طرفداران دو تیم سپیدرود و داماش نخواهد داشت.

تیم های فوتبال داماش و سپیدرود رشت عصر روز جمعه ۲۴ آبان ماه در هفته سیزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان به میزبانی داماش در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف هم خواهند رفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.