به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه فنی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان انزلی اظهار کرد: موانع و ایرادات محیط زیست و امور آب کار را در انزلی تعطیل کرده است .

وی با بیان اینکه بندرانزلی به صورت شبه جزیره و بین دو حریم تالاب و دریا قرار دارد افزود: متاسفانه قوانین دست و پاگیر حرایم و بستر تالاب عملا جایی برای حمایت از سرمایه گذار باقی نمی گذارد.

حیدری آزاد تصریح کرد : تعدادی از روستاهای بندرانزلی کاملا در حریم تالاب قرار دارند و با وجود اینکه بیش از 60 درصد اقامتگاه های استان در بندرانزلی قرار داشته و به عنوان قطب گردشگری گیلان محسوب می شود اما سرمایه گذاری در این شهر ساحلی با مشکل مواجه است.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه بندرانزلی بیشترین آمار بیکاری در گیلان را به خود اختصاص داده است تاکید کرد: بر اساس کنوانسیون رامسر در سال 1975 حد بستر تالاب بین المللی انزلی بیش از 19 هزار هکتار اعلام شده بود اما وزارت نیرو در چند سال گذشته این مقدار را به 25 هزار هکتار افزایش داده است.

وی با اشاره نبود زمین کافی و بسته های سرمایه گذاری در بندرانزلی گفت: با وجود نعمت های فراوان و فرصت های بسیار برای ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد و گردشگری و معیشت مردم متاسفانه اجازه استفاده از این مواهب الهی داده نمی شود و از سوی دیگر علاوه بر نبود زمین کافی ، بسته های سرمایه گذاری هم از سوی ادارات به فرمانداری ارائه نشده است.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خمیران انزلی با وجود داشتن زمین امکانات لازم را در اختیار ندارد اضافه کرد: بهترین ظرفیت سرمایه گذاری، استفاده از تالاب بین المللی انزلی برای اجرای طرح های گردشگری است و در صورت برداشتن موانع از سر راه سرمایه گذاران، آنها نیز مکلف خواهند شد به صورت سازه های مطابق با قوانین محیط زیست و منابع طبیعی و امور آب اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: می توان با استفاده از اتوبوس های دریایی ، مسیر گردشگری و تردد گردشگران و بومیان را از انزلی به منطقه آزاد از طریق دریا، و به شهرهای همجوار از طریق تالاب فراهم ساخت .

فرماندار بندرانزلی همچنین در خاتمه تاکید کرد: مشکلات واحد های سرمایه گذاری تشهیل و در صدور مجوزهای لازم برای این واحد ها تسریع شود.

 بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.