مازیار غلامی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه است که به تدریج طی عصر امروز تا ظهر فردا با  عبور جریانهای کم و بیش ناپایدار بارش پراکنده باران پیش بینی می شود .

 وی اضافه کرد: با تقویت ناپایداری و نفوذ جریانات سرد شمالی از بعد از ظهر پنجشنبه شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید) ، احتمال رعد  وبرق کاهش محسوس دما و در ارتفاعات بارش برف مهیا می شود.

  وی با بیان اینکه  تا اواسط هفته آینده ، تداوم بارش های متناوب و ماندگاری هوای سرد در منطقه مورد انتظار است ، گفت: آسمان استان برای  امروز( چهارشنبه) صاف تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر ، طی عصر و شب رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق و برای روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، به تدریج بارندگی و وزش باد ( عصر و شب بعضی نقاط شدید) ، احتمال رعد و برق ، کاهش دما و اواخر وقت در  ارتفاعات بالا دست بارش برف پیش بینی می شود.

غلامی ادامه داد:  آسمان استان برای روز جمعه نیز ابری و مه آلود ، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید و در  ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

وی یاداور شد: بیشینه و کمینه دمای استان برای شبانه روز گذشته در شهر لاهیجان  با ۲۲ درجه سلسیوس و دیلمان یک درجه سلسیوس ثبت شده است

 سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  اضافه کرد: دمای رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ۲۰ درجه رسید و در کمترین دما به ۹ درجه کاهش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.